رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

تعداد موارد بستری در استان کرمانشاه رو به افزایش است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره بر افزایش تعداد بستری های کرونا، عنوان کرد: تعداد بیماران بخش های ICU و بیماران متصل به دستگاه اکسیژن هم افزایش یافته و این امر نگران کننده است، چرا که بیماران بستری در ICU باید مدت بیشتری در بیمارستان بمانند و این یعنی زمان اشغال تخت طولانی‌تر شده و نیاز به تخت های بیشتری خواهیم داشت.

کرمانشاه- پرسون؛ محمودرضا مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه روز شنبه در جلسه ستاد ملی کرونا با بیان اینکه اکنون کرمانشاه در وضعیت قرمز قرار دارد گفت: تعداد مبتلایان رو به افزیش است و تعداد بستری های کرونا در استان نسبت به اوایل شهریور حدود سه برابر شده و به بیش از 480 نفر رسیده است.

مرادی اظهار داشت: در حال حاضر روزانه حدود 120 نفر در مراکز درمانی استان بستری می شوند و حدود 95 تا 100 نفر هم ترخیص می شوند و این یعنی روزانه 20 تا 25 نفر به آمار بستری های استان افزوده می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره بر افزایش تعداد بستری های کرونا، عنوان کرد: تعداد بیماران بخش های ICU و بیماران متصل به دستگاه اکسیژن هم افزایش یافته و این امر نگران کننده است، چرا که بیماران بستری در ICU باید مدت بیشتری در بیمارستان بمانند و این یعنی زمان اشغال تخت طولانی‌تر شده و نیاز به تخت های بیشتری خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه اضافه کردن تخت ها محدود است گفت: برای همین اگر بستری ها بیش از حد پیش بینی ها باشد قطعا خدمات رسانی سخت می شود و در همین راستا از مردم می‌خواهیم همکاری کرده و رعایت پروتکل ها را داشته باشند.

شیوع آنفلوآنزا امسال کمتر است

مرادی بیان کرد: ما به ۲ صورت اقدام به توزیع واکسن می‌کنیم، مرحله اول توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی که به صورت رایگان بین کادر بهداشت و درمان استان، زنان باردار، بیماران خاص و مددجویان بهزیستی توزیع می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در روش دوم توزیع، معاونت غذا و داروی دانشگاه واکسن را بین داروخانه‌های استان توزیع می‌کند و داروخانه‌ها نیز موظف به ارائه واکسن به افراد بالای ۶۵ سال و بر اساس کارت ملی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: پیش بینی من این است که میزان شیوع آنفلوآنزا در سال جاری کمتر از سال گذشته خواهد بود زیرا در سال گذشته کسی از ماسک استفاده نمی کرد اما امسال استفاده شهروندان از ماسک و پرهیز از دست دادن و روبوسی، احتمال ابتلا به ویروس آنفلوآنزا را کمتر کرده است.

آسیه کرمی- استان کرمانشاه

206944