شهردار ابهر:

نظارت بر ساخت و سازها عامل اصلی جلوگیری از تخلفات ساختمانی است

شهردار ابهر گفت: برای رسیدن به شهری نظام مند اهمیت نظارت بر ساخت و سازها غیرقابل چشم پوشی و امری مهم در جلوگیری از بروز تخلفات ساختمانی است.

به گزارش پرسون؛ محمد رضا ذوالقدریها روز شنبه در جمع کارکنان شهرداری ابهر، اظهار داشت: حل نشدن برخی مسائل در سیستم اداری باعث ایجاد گره و مشکل در تمام سیستم می ‌شود و روند صدور پروانه، ارائه خدمت به ارباب رجوع را در مواردی کند می کند از این رو با تعامل مناسب باید این مشکلات ریشه یابی شود تا خدمات مناسب و در شان مردم ارائه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از زمان شیوع کرونا علاوه بر ضررهای مالی، روح و روان هم به مخاطره افتاده است، از این رو همه ما باید تلاش کنیم با ارائه خدمات مطلوب در زمینه های مختلف بویژه زیباسازی فضای شهری تا حدی به ارتقا روحیه مردم کمک کنیم.

شهردار ابهر با تاکید بر اینکه شهرسازی یکی از واحدهای مهم در شهرداری است، بیان کرد: مهم‌ ترین وظیفه شهرداری بعد از نظافت شهر امر خطیر نظارت و کنترل مجوز ساخت و سازها است.

این مسوول با تاکید بر اینکه شهرسازی از امور کلان در شهرها است، یادآور شد: در صورت رعایت نشدن ضوابط ساخت و ساز در شهرسازی در کنار ایجاد هزینه های مختلف برای شهرداری، برای مردم هم در آینده مشکلات بسیاری ایجاد می کند.

وی تصریح کرد: اگر در ساخت و سازها به قوانین طرح تفصیلی، طرح جامع و ضوابط ۲۲ گانه توجه جدی و به درستی رعایت شود از لحاظ اصول شهرسازی، ابهر شهری نظام مند خواهد شد.

ذوالقدریها با اشاره به وجود برخی مشکلات در صدور پروانه ساختمانی، ابراز کرد: این مشکلات باید با کارشناسان مربوطه مطرح ریشه‌ یابی و حل شود چراکه بسیاری از مراجعات شهرداری رسیدگی به همین امور است.

وی با اشاره به الکترونیکی شدن برخی از امور در شهرسازی، تصریح کرد: استفاده بهتر و بیشتر از این امکان بویژه در زمان فعلی شیوع بیماری کرونا باید مورد توجه جدی باشد.

منبع: ایرنا

206886

مطالب مرتبط