رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر:

اقامتگاه بوم‌گردی سامن همزمان با هفته گردشگری افتتاح می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایراز افتتاح اقامتگاه بوم‌گردی سامن همزمان با هفته گردشگری خبر داد و گفت: تا سال ۱۴۰۰ تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی ملایر به بیش از ۶ مورد می‌رسد.

همدان- سایت خبری پرسون؛ اقامتگاه بوم‌گردی شهر پنهان سامن در کنار دیگر خانه‌های بوم‌گردی شهرستان ملایر در بهترین روستاهای هدف گردشگری، احساس یک زندگی خوب و بی‌دغدغه و به‌دور از هیاهوی شهرنشینی را برای کسانی‌که به دنبال آرامش و استفاده از فضایی بکر و جاذبه‌های طبیعی هستند، ایجاد می‌کند، لحظه‌های خوش گردشگری که در کنار بازدید از دستکند سامن، شهری زیرزمینی با قدمتی بیش از سه هزار سال تکمیل خواهد شد.

برج خانقلی، مقبره سام و هام، حمام قدیمی روستای علمدار، قنات‌های جذاب شهر سامن، باغ‌های گردو، کارگاه‌های تولید خیارشور، امامزاده ابراهیم(ع) روستای طجر سامن و مجموعه تفریحی و توریستی مصلی سامن از دیگر جاذبه‌های این شهر کهن است که برای هر مسافر و گردشگری جذاب و دیدنی است.

ابراهیم جلیلی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر در گفتگو با سایت خبری پرسون با اشاره به ظرفیت‌های ویژه شهرستان ملایر در ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی اظهار کرد: تا پایان سال ۱۴۰۰ تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی ملایر به بیش از ۶ مورد می‌رسد و امیدواریم شاهد ورود علاقه‌مندان بیشتری به این حوزه باشیم.

وی اقامتگاه بوم‌گردی سامن را در استان بی‌نظیر دانست و افزود: مدیر این اقامتگاه از حدود ۲۰ شهر ایران برای راه‌اندازی این اقامتگاه ایده گرفته و به عنوان یک اقامتگاه تبدیلی، همزمان با هفته گردشگری با حضور یکی از مسوولان کشوری افتتاح می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر با بیان این‌که در سال‌های گذشته بیشتر تمرکز ما روی صنایع دستی و گردشگری بود گفت: با جهانی شدن مبلمان و منبت ملایر به هدفمان در حوزه صنایع دستی رسیدیم و پیشرفت خوبی در این حوزه داشتیم.

جلیلی ادامه داد: از ابتدای امسال مثلثی از حوزه میراث فرهنگی و گردشگری تعریف کردیم که از شهر زیرزمینی سامن، درّه جوزان، گوراب، تا سد کلان، یخدان میرفتاح، منطقه حفاظت شده لشگردَر و ارگ باستانی نوشیجان است.

وی با بیان این‌که با اخذ اعتبار مورد نیاز منتظر افتتاح مرحله نخست گردشگری دستکند سامن هستیم گفت: سد کلان ملایر یکی از گوشه‌های این مثلث گردشگری است که توسط یکی از سرمایه‌گذاران ملایری مجتمع اقامتی و تفریحی خوبی با ۱۱ سوئیت در این مسیر احداث شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر ارگ باستانی نوشیجان را نیز اثر منحصر به فرد گردشگری جهان دانست و خاطرنشان کرد: این اثر جزء ۱۰ مورد از اولین‌ها در دنیا است و ثبت جهانی این اثر از اولویت‌های میراث فرهنگی است.

جلیلی با اشاره به وجود اقامتگاه‌های رو زمینی، زیرزمینی و چادری برای جذب گردشگر ادامه داد: اقامتگاه زیرزمینی ملایر دستکند سامن و اقامتگاه‌ رو زمینی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی که در حال توسعه است و برای اقامتگاه چادری نیز در صدد ایجاد چنین فضایی در تپه نوشیجان هستیم.

جلیلی با تاکید بر اینکه دستکند سامن این مثلث گردشگری را به هم وصل می‌کند اظهار کرد: ملایر آینده خوبی را در حوزه گردشگری دارد و از سرمایه‌گذاران در این حوزه استقبال می‌کنیم.

وی ظرفیت ملایر را در ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی مستعد دانست و گفت: باید همچون صنعت مبل و منبت، نظر مسئولان را نیز در حوزه گردشگری جلب کنیم تا بتوانیم در این حوزه به اهداف مد نظر و انقلابی شگرف در این زمینه برسیم.

منیژه فرهانپور - استان همدان

.

206468