زاوه در گفت‌وگو با پرسون:

دولت به ورشکستگی صنعت خودرو اعتراف کند

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: برای کاهش قیمت خودرو لزوم است خودروسازی‌ها از زیرفروشی زیرسازی دست بردارند و تا زمانی که تورم کاهش پیدا نکند در کشور هیچ چیزی ارزان نمی‌شود.

فرید زاوه کارشناس صنعت خودرو در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی سایت خبری پرسون در خصوص وضعیت فعلی بازار خودرو اظهار داشت: به علت ریشه‌های تورم در اقتصاد کلان و تشدید کسری بودجه دولت و عدم نظارت بانک مرکزی تورم در کشور افزایش یافته است و فعلا هم پیش بینی نمی شود که نرخ توم در شش ماه دوم سال در کشور کم شود.

زاوه بیان کرد: در نتیجه بازار خودرو هم به علت تورم ها با افزایش قیمت مواجه است و قیمت خودروهمچنان بالاتر خواهد رفت.

وی مطرح کرد: برای کاهش قیمت خودرو دولت باید در سیاست های تامین مالی و در هزینه‌های خود بازنگری اساسی کند که اصلا حرکتی از دولت در این راستا مشاهده نمی شود. دولت باید هزینه‌های جاری خود را به شدت کاهش دهد و تامین مالی خود را به سمت اوراق قرضه سوق دهد. اما متاسفانه دولت وابسته به بانک مرکزی است و از این طریق خلق پول می کند.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: برای کاهش قیمت خودرو لزوم است خودروسازی‌ها از زیرفروشی زیرسازی دست بردارند و تا زمانی که تورم کاهش پیدا نکند در کشور هیچ چیزی ارزان نمی‌شود.

زاوه بیان کرد: دولت باید برای مدیریت حوزه خودرو در ابتدا سایت های شهرستان را تعطیل کند زیرا هزینه ها را بسیار بالا برده است و دولت باید خودرو را به قیمت حاشیه بازار بفروشد.

وی در خصوص راهکار دیگر برای کاهش قیمت خودرو گفت: در راستا کاهش قیمت خودرو جهاد خود کفایی تعطیل شود.زیرا منابع آن مشخص نیست. دیر یا زود باید دولت باید اعتراف کند که صنعت خودروسازی کشور عمر طولانی نخواهد داشت و ورشکسته گشته است.

این کارشناس صنعت خودرو در پایان گفت: در نتیجه مسایل ذکر شده مردم هم قدرت خرید ندارند و فشار دو طرفه میان عرضه و تقاضا وجود دارد.

206438

مطالب مرتبط