معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

میانگین سنی مبتلایان به کرونا ۸ سال پایین آمده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در حوزه کنترل کرونا هنوز به نیمه راه هم نرسیدیم و هم‌چنان تجمع در نانوایی‌ها، پاساژها و آرامستان‌ها عمده مشکل ما هست.

اصفهان_ پرسون؛ کمال حیدری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: تنها در لوای همکاری بین بخشی و مشارکت مردم میتوان شاهد کاهش کرونا بود.
وی با بیان این‌که برای کنترل کرونا راه طولانی در پیش داریم، ادامه داد: ۲۵ درصد مبتلایان به کرونا به شکل خانوادگی مبتلا شدند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد: ۲۲ درصد و نیم مبتلایان توسط همکاران و ۲۳ درصد در مراکز تجمعی مبتلا شدند.
وی با اظهار این‌که میانگین سنی مبتلایان ۸ سال پایین آمده است، ادامه داد: چهار مرحله غربالگری انجام شده است که ۲ هزار و ۶۰۰ نفر کرونایی را در منزل پیدا کردیم.
وی بیان داشت: سه بار تاکنون قهوه خانه‌ها را به خاطر شرایط پر ریسک برای کرونا پلمب کردیم باز هم باز شده است.
حیدری افزود: اگر چه مساجد و حسینیه‌ها در ابتدا همکاری خوبی داشتند اما این همکاری کمتر شده است و این در حالی‌ است که مشکل اصلی با روضه‌های خانگی داریم.
وی با بیان این‌که امروزه باید ماسک زدن و ضدعفونی به یک مطالبه عمومی مبدل شود گفت: هفته ای ۵ میلیارد تومان برای ماسک و ضد عفونی‌ها در بیمارستان‌ها هزینه می‌شود که بار زیاد و سنگینی را در حوزه سلامت وارد کرده که از خیران می‌خواهیم نذر سلامت کنند.
وی از عدم ورود شهرداری و سازمان تبلیغات برای کنترل کرونا گلایه کرد.

206246