بازرس ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان همدان:

900 نفر از کادر درمان به کرونا مبتلا شده اند

بازرس ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان همدان با بیان این‌که 900 نفر از کادر درمان به کرونا مبتلا شده اند گفت: آمار بیماری کرونا در آرامستان‌های استان همدان روند افزایشی  دارد.

همدان- سایت خبری پرسون؛ مهدی فرجی بازرس ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان همدان اظهار کرد: آمار ابتلاء به بیماری کرونا در آرامستان‌های استان همدان روند افزایشی دارد.

وی با اشاره به این‌که 900 نفر از پرسنل کادر درمانی به کرونا مبتلا شده اند افزود: این گروه با وجود ابتلا به بیماری در صف مقدم جبهه مقابله با کرونا هستند.

بازرس ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان همدان ادامه داد: استان همدان تا هفته قبل در وضعیت زرد بود.

فرجی گفت: درصد رعایت مردم همدان نسبت به پروتکل‌های بهداشتی ۸۲ تا ۸۵ درصد بود اما هفته گذشته عادی انگاری انجام شد و وضعیت پنج شهرستان استان همدان در زمینه شیوع کرونا به رنگ قرمز درآمد.

وی با تأکید بر این‌که باید در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی که مهم‌ترین آن‌ها استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و شستشوی دست است، موجی ایجاد کنیم، ادامه داد: با وجود همه نگرانی‌ها در کنکور امسال حتی یک نفر هم به بیماری کرونا مبتلا نشد.

فرجی با اشاره به این‌که بیش از ۹۷۰ هزار نفر در کنکور سراسری شرکت کردند تصریح کرد: این اتفاق حاصل دقت عمل بود به طوری که بعد و قبل از برگزاری کنکور غربال‌گری انجام شد.

جانشین فرمانده سپاه انصار الحسین استان همدان عنوان کرد: در دهه محرم بی توجهی‌ها در برخی مناطق باعث بالا رفتن شمار ابتلاء به کرونا شد که یکی از این مناطق آرامستان‌ها هستند.

وی ادامه داد: در یکی از شهرستان‌ها ۱۵۰ نفر از بیماران مبتلا به کرونا پس از گذشت چهار ماه مجدد به این بیماری مبتلا شده‌اند که این موضوع نشان می‌دهد نوع حرکت ویروس مشخص نیست.

فرجی با تاکید بر این‌که مردم باید نسبت به رعایت دستور العمل‌های بهداشتی حساس باشند بیان کرد: مناطقی مانند مساجد، زیارتگاه‌ها و مطب پزشکان از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی وضعیت خوبی دارند اما در ترمینال‌ها و دفاتر پیشخوان مشکل وجود دارد.

منیژه فرهانپور- استان همدان

206210