معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان:

شهرستان های همدان در وضعیت نارنجی قرار دارند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان در خصوص آخرین وضعیت کرونا گفت: تمام شهرستان‌ها استان همدان در وضعیت یکسان و نارنجی قرار دارند.

به گزارش پرسون؛ ابراهیم جلیلی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان گفت: متأسفانه روند شیوع کرونا ویروس در استان طی روزهای اخیر افزایشی بوده و اگر روند به همین صورت باشد ما در استان وارد پیک سوم کرونا خواهیم شد.

وی افزود: از زمان شیوع کرونا ویروس تاکنون، ۱۱ هزار و ۶۸۳ نفر در استان از نظر علامتی مشکوک به ابتلای کرونا ویروس بودند که از این تعداد آزمایش 3 هزار و 984 نفر مثبت بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان اضافه کرد: متأسفانه ۵۲۱ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در استان فوت کردند و در حال حاضر نیز ۴۴۹ نفر از مبتلایان به این ویروس در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

جلیلی ادامه داد: از این تعداد، ۲۸ نفر وضعیت مناسبی ندارند و در ICU بستری هستند همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۶ نفر بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شده اند.

وی بیان کرد: متأسفانه روند شیوع در استان طی چند روز اخیر افزایشی بوده و اگر روند به همین صورت پیش رود وارد پیک سوم کرونا می شویم.

جلیلی تاکید کرد: مسافرت‌ها و تجمعات ایام محرم باعث این روند شیوع کروناست و پیش بینی می شود بازگشایی مدارس نیز به این روند صعودی دامن بزند.

وی در رابطه با آخرین وضعیت کرونا در شهرستان‌های استان نیز گفت: تمام شهرستان‌ها در وضعیت یکسان و نارنجی قرار دارند.

آمار بستری بیماران کرونا افزایش یافته است

منوچهر کرمی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در خصوص اخبار تولید واکسن کروناویروس خاطرنشان کرد: مطالعات مختلف واکسن ها در حال آزمایش هستند و ایران نیز اعلام آمادگی کرده و پروژه مشترکی برای ساخت واکسن را با روسیه و چین آغاز کرده است.

وی تأکید کرد: در صورت تولید واکسن مشکلی برای تهیه آن برای ما وجود ندارد اما باید با احتیاط تصمیم گیری کرد و مطمئن شد که واکسن عوارضی نداشته باشد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: متاسفانه نتیجه تست پی سی آر برخی بیماران مشکوک به کرونا به صورت منفی کاذب است و همین امر سبب اطمینان خاطر آنها می‌شود.

کرمی با تاکید بر اینکه بیمارانی که تست پی سی آر آنها منفی است با خیالی آسوده در اماکن عمومی و دورهمی‌های خانوادگی حاضر شده و با دیگران مراوده دارند، تصریح کرد: همین امر سبب انتقال ویروس به بدن دیگران می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیمارانی که دارای علائم بالینی کرونا هستند باید خود را تا 14 روز قرنطینه کنند، اظهار کرد: بسیاری از بیماران مبتلا به کرونا هیچ علامتی ندارند.

کرمی با تاکید بر اینکه با بیشترین شک بالینی بیماران تنفسی و دارای علائم مشکوک را مورد بررسی قرار می دهیم، گفت: در روزهای گذشته آمار بیماران بستری و مشکوک به کرونا افزایش یافته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه در برخی محلات همدان با طغیان بیماری مواجه هستیم، عنوان کرد: در این مناطق رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضعیف است و همین امر سبب افزایش مبتلایان و مرگ و میر تعدادی از آن‌ها شده است.

وی در خصوص بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان در آموزشگاه‌ها نیز بیان کرد: بازرسان بهداشتی و آموزش‌وپروش به صورت روزانه وضعیت مدارس را رصد می کنند و مدارسی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند تعطیل می‌شود.

کرمی با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ واکسن و دارویی برای درمان قطعی کرونا ساخته نشده است، گفت: مهم‌ترین و مطمئن ترین راه پیشگیری از کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز جدی از حضور در دورهمی های خانوادگی و تجمعات است.

205745

مطالب مرتبط