معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی:

میزان مرگ از کرونا از میزان مرگ و میر در جنگ تحمیلی بیشتر است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان که در جلسات اخیر با خبرنگاران هشدار جدی کرونا را اعلام کرد و گفت: میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در ۷ تا ۸ ماه اخیر بیشتر از میزان مرگ و میر هشت سال جنگ تحمیلی است.

اصفهان-پرسون ، کلیدری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در اصفهان بالغ بر ۱ هزار و ۶۴۴ کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال مبتلا شدند که ۷۱ نفر از انها فوت کردند و این در حالی است که در زمان آغاز کرونا اعلام میشد کودکان نمی گیرند.
وی ادامه داد: نگرانی از بازگشایی مدارس ندارم زیرا خانواده ها خوشبختانه به این علم‌ رسیدند که نباید فرزندان خود را به مدرسه بفرستند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با گلایه از اینکه فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی بین دانش اموزان حاضر در مدارس ایجاد نشده است، اعلام کرد: با وجودی که همواره اصفهان کمترین آمار مرگ و میر مادران باردار را داشت اما طی ۵۰ روز گذشته ۵ مادر باردار فوت کردند که ۴ نفر انها در خمینی شهر بودند.
وی تصریح کرد: تا ماه ژانویه اگر بیماری کرونا کنترل نشود میزان مرگ و میر دو برابر میزان مرگ و میرهای در شش ماه گذشته میشود.

تعداد مرگ و میرهای بیماران کرونایی به اندازه کرونایی ها شده است
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: به علت قرار گرفتن تمامی بیمارستان ها در اختیار بیماران کرونایی و عدم خدمت رسانی به موقع و نبود فضا برای پذیرش بیماران کرونایی شاهد افزایش میزان مرگ و میرها در بیماران غیر کرونایی شدیم.
وی با ابراز تاسف از اینکه درگیر شدن بیمارستان کاشانی که محل تخصصی درمان تصادفی ها بود برای بیماران کرونایی سبب شده که امروز تصادفی ها برای درمان پشت نوبت قرار بگیرند گفت:بی تدبیری ما در درمان بیماران غیر کرونایی از عوامل اصلی افزایش مرگ و میرها در این دسته از افراد شده است.
وی با اشاره به اینکه ۷۰۰ مرگ در طی ۵۵ روز را یک فاجعه خواند و گفت: یک هواپیما که سقوط میکند تا دو سال عزاداری می کنند اما امروز فوت ۷۰۰ نفر خم به ابروی کسی نمی اورد.
کلیدری ادامه داد: ایمنی گله ای نتیجه بخش نخواهد بود همانطور که در سوئد ، انگلیس و اسپانیا پاسخگو نبوده است و باید از این روش برای جاهایی که ۶۰ درصد مبتلا دارد استفاده شود که در ایران ایمنی ناقص سبب ابتلای مجدد افراد شده است.
وی گفت: در زمان بازگشایی مدارس ۱۶۳ کودک و ۴۳. معلم به کرونا مبتلا شدند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هر چند از وضعیت خوب دارویی کرونا خبر داد، وضعیت دارویی برای بیماران غیر کرونایی را بد خواند و گفت: وضعیت تجهیزات پزشکی هم خوب نیست.
وی ادامه داد: روزانه بالغ بر یک تا دو هزار تست انجام میشود

205725