مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

سلامت دانش آموزان اولویت اول آموزش و پرورش/ مدارس جز در مواردی که ستاد مدیریت کرونا پر خطر اعلام کند باز است

مدیر کل آموزش و پرورش استان در خصوص آموزش در مناطق روستایی گفت: در این مناطق دانش آموزان در بعضی موارد پنج الی ۱۰ نفرند،  حتی برای یک دانش آموز معلم و کلاس در نظر گرفته شده است.

کرمانشاه- پرسون؛ پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش، پیش از ظهر امروز « جمعه ۱۴شهریور» به ریاست استاندار و با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان، فرماندار و دیگر مسؤولان ذی ربط در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد.

مجید یزدان پناه مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در این جلسه شعار امسال آموزش و پرورش را« سلامت دانش آموزان اولویت اول آموزش و پرورش» عنوان کرد و با اشاره به شیوع ویروس کرونا، افزود: فردا آغاز بازگشایی مدارس است، امسال آموزش در سه حالت قرمز، زرد و سفید به صورت حضوری یا مجازی برگزار می شود.

یزدان پناه افزود: سال تحصیلی دولتی و غیر دولتی از شنبه ۱۵ شهریور آغاز و مدارس جز در مواردی که ستاد مدیریت کرونا پر خطر «قرمز» اعلام کند باز است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه با والدین دانش آموزان مرتب در تماس هستیم، افزود: اگر دانش آموزی به هر دلیل در مدرسه حضور نداشته باشد، علت را از والدین ایشان جویا می شویم و اطمینان حاصل می‌کنیم که دانش آموزان از طریق شبکه شاد یا بسته های آموزشی دروس را فرا می‌گیرد.

آموزش در مناطق روستایی:
مدیر کل آموزش و پرورش استان در خصوص آموزش در مناطق روستایی گفت: در این مناطق دانش آموزان در بعضی موارد پنج الی ۱۰ نفرند، حتی برای یک دانش آموز معلم و کلاس در نظر گرفته شده است.

یزدان پناه ساعات حضور دانش آموزان را در مدارس کوتاه عنوان کرد و افزود: روزانه درسی بین ۳۰ تا ۳۵ دقیقه و زنگ تفریح ۱۰ دقیقه تعیین شده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نداشتن تداخل برای زنگ تفریح دانش آموزان « رنگ تفریح با ساعات مشخص برگزار می شود که کلاسهای مختلف در شرایط رنگ تفریح تداخل نداشته باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ضمن اطمینان به خانواده ها و دانش آموزان از نظر ضد عفونی و بهداشتی بودن کلاسهای درس، گفت: تحویه لازم از طریق باز گذاشتن درب و پنجره کلاسها انجام می شود.

شبکه آموزشی شاد۲
یزدان پناه از راه اندازی شبکه آموزشی شاد۲ در کرمانشاه خبر داد و افزود: در این شبکه تماس مستقیم معلم و دانش آموزان برقرار است، امکان رصد، حضور و غیاب و مکالمه آنلاین دارد.

این مسوول از خانواده ها خواست دانش آموزان را با ماسک راهی مدرسه کنند، چنانچه به هر دلیل دانش آموزی بدون ماسک راهی مدرسه شد ماسک در اختیارش قرار میگیرد.

یزدان پناه از فرمانداران در نواحی مختلف استان خواست شنبه ۱۵ شهریور همراه مسؤولان آموزش و پرورش ناحیه خود حضور داشته باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان، با اشاره به صحبت‌های دانش آموزان و اولیای آنها گفت: اکثر دانش آموزان و والدین علاقمند به آموزش حضوری هستند و میگویند، « هیچ چیز مثل مدرسه نمی شود»

یزدان پناه در خاتمه سخنانش با آرزوی سلامتی و موفقیت دانش آموزان گفت: برنامه های آموزشی ساعات صبح که از شبکه های تلویزیونی پخش می‌شود بعد از ظهر همان روز تکرار می شود.
مهین رحمانی- استان کرمانشاه

194972

مطالب مرتبط