بحث روز

سوالات مردم در پی شهادت سید ابراهم رئیسی رئیس جمهور کشورمان

دوره رئیس جمهور بعدی ایران یک ساله است یا چهار ساله؟

طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان درباره روند قانونی اداره کشور در پی شهادت رئیس‌جمهور و در پاسخ به اینکه دوره رئیس جمهور بعدی ایران یک ساله است یا چهار ساله؟ گفت: اینها مواردی است که خودمان هم باید در شورای نگهبان درباره آن صحبت کنیم؛ پس از بررسی‌های دقیق‌تر توضیحات لازم را ارائه خواهم داد.
شرایط جوی نامناسب و مه سنگین منطقه ای که بالگرد حامل سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور کشورمان دچار سانحه شده است، در تصاویر زیر مشخص است و به گفته رئیس هلال احمر مه شدید و شرایط بد جوی امکان جستجوی هوایی را ناممکن کرده است.
در جریان بررسی لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری پیشنهادی مبنی بر تعطیلی روز پنج‌شنبه از سوی سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده تبریز مطرح شد که نمایندگان با ۷۵ رای موافق، ۱۳۲ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۱۷ نماینده حاضر با این پیشنهاد مخالفت کردند.
امیرحسین بانکی‌پور، نماینده مجلس و از طراحان لایحه حجاب گفت: بر اساس قانون جدید عفاف و حجاب در پنج مورد، پلیس می‌تواند اشخاص را بازداشت کند؛ نیمه برهنه‌ها، افراد سازمان‌یافته یا متصل به جریان‌های معاند و خارجی، اشخاصی که در مقابل تذکر مقاومت کرده و برخورد کنند و خارجی‌هایی که اسناد قابل قبول به همراه نداشته باشند که برای افراد خارجی هم ما اخراج در نظر گرفته ایم.
فرمانده کل انتظامی گفت: ما اعتقاد به حل مسائل اقتصادی داریم، اما چه تعداد از این آدم‌های بدحجاب به خاطر مسائل اقتصادی کشف حجاب می‌کنند آرایش و مو‌های آن‌ها به چه قیمت آرایش شده است؟ پس درد اقتصاد نیست.
صحنه‌های سرکوب وحشیانه دانشجویان نخبه آمریکایی در خیابان‌ها و دانشگاه‌‌های این کشور که در اعتراضاتی مسالمت‌آمیز تنها خواستار توقف ظلم و توحش علیه مردم بی‌دفاع فلسطین هستند، حقیقت بزرگی را برای کسانی که شعار دموکراسی آمریکا را باور داشتند روشن کرد.
انتقاد شدیداللحن حسین شریعتمداری از لایحه‌ی حجاب:

پول بده و کشف حجاب کن! / فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

حسین شریعتمداری درباره لایحه‌ی حجاب نوشت: پلیس از برخورد قانونی با کشف حجاب که «‌جرم‌مشهود» است و باید بلافاصله از آن جلوگیری کند، منع شده است! و به جای آن باید پس از مشاهده کشف حجاب از کشف‌حجاب‌کننده عکس بگیرد و در نهایت خانم کشف حجاب‌کننده به جریمه نقدی محکوم خواهد شد و مطابق این ماده «‌اخذ جریمه مذکور به مدت ۳ سال معلق می‌شود‌»! و... یعنی پول بده و کشف حجاب کن! و تازه این جریمه هم ۳ سال به حالت تعلیق خواهد بود!
رئیس جمهور در نشست خبری با نخست‌وزیر پاکستان گفت: ظرفیت‌های بسیاری بین دو کشور وجود دارد. در نشست با مسئولان دولت پاکستان تصمیم گرفتیم روابط‌مان را در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری، فرهنگ و همه سطوح ارتقا دهیم.
شهرداری تهران که همواره از نقل‌قول دیگران در بنر حجاب استفاده می‌کرد، این‌بار در اقدامی تازه، از جملات زاکانی استفاده و بخشی از صحبت‌های شهردار تهران را در بنر حجاب آورده است!
سالروز تاسیس سپاه پاسداران را در شرایطی جشن می‌گیریم که عملیات وعده صادق و پاسخ دندان‌شکن سپاه پاسداران به تجاوز رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه موجی از غرور و شادمانی در ایران و کشورهای حامی مردم مظلوم فلسطین به وجود آورده‌ است.
عملیات «وعده صادق» پیام‌های استراتژیکی برای آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای هم‌پیمان با آن ۲ در منطقه خلیج فارس داشت از جمله اینکه اگر از پایگاه‌های موجود در منطقه حمله‌ای علیه ایران انجام شود، این پایگاه‌ها هدف قرار خواهند گرفت.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اشاره به محقق شدن زودتر از موعدِ پیش‌بینی‌ روند صعودی بازار جهانی و افزایش ۱۶۰ دلاری قیمت هر اونس جهانی طلا طی ۱۸ روز گذشته از سال ۱۴۰۳ و تاثیر قابل توجه آن بر همه‌ بازارهای داخلی کشورها و از جمله ایران، از فاصله گرفتن قیمت انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا در بازار امروز نسبت به اوج هفته گذشته خبر داد.