آسیا

جنگ اوکراین در حال پیدا کردن ابعاد استراتژیک منطقه‌ای است و در ششمین روز ادامه این جنگ به سختی می‌توان گفت نتایج تنش‌ها تنها محدود به مرز‌های اوکراین خواهد بود.
گفت‌وگوها به منظور احیای برجام پس از سه ماه مذاکرات بی وقفه و تنگاتنگ میان ایران و ۱+۴ با جدیت ادامه دارد.
دیپلمات روسیه:

مراقب حرف زدنتان باشید

سفیر روسیه گفت: عملیات نظامی روسیه ملت اوکراین را هدف قرار نمی‌دهد.
در پی ادامه دار بودن جنگ روسیه و اوکراین رخ خواهد داد؛

خطر امنیت غذایی در کمین خاورمیانه

قیمت جهانی گندم و بسیاری از نهاده های دامی در جهان به دلیل حمله روسیه به اوکراین افزایش یافته، به همین دلیل انتظار می رود کشورهای خاورمیانه برای تامین نیاز خود با مشکلاتی روبرو شوند.
سخنگوی وزارت امور خارجه:

قطعنامه شورای امنیت درباره یمن

سخنگوی وزارت خارجه گفت: قطعنامه شورای امنیت درباره یمن تبعات منفی در مسیر صلح دارد.
وزیر دفاع روسیه گفت هدف اصلی عملیات نظامی این کشور در اوکراین دفاع از روسیه در برابر تهدید نظامی غرب است و نیروهای روسی تا رسیدن به اهداف اعلام شده به ماموریت خود ادامه خواهند داد.

«عربستان سعودی با استفاده از اهرمِ اعطای کمک‌های اقتصادی به پاکستان، عملا این کشور را در دستورکار‌های خود جذب کرده است. رهبری پاکستان نیز به این کمک‌ها چشم دوخته تا بتواند چالش‌های اقتصادی خود را مخاطب قرار دهد. درست به همین دلیل است که شاهدیم در عرصه سیاست خارجی نیز پاکستان عملا چرخش قابل توجهی را به سمت سعودی‌ها از خود نشان می‌دهد.»
ششمین روز جنگ روسیه و اوکراین در حالی آغاز شده که مهمترین مسئله در این روز بحث مذاکره مقامات دو کشور است. در یک دوره مذاکرات به نتیجه نرسید و امروز برای بار دیگر مذاکره خواهند کرد. روسیه شرایطی را برای پایان جنگ اعلام کرده که این شرایط تا کنون مورد قبول نبوده است؛ از جمله اینکه غرب تسلط روسیه بر شبه جزیره کریمه را به رسمیت بشناسد.
وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد که «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه این کشور روز دوشنبه (دیروز) در مقر وزارت خارجه فرانسه در پاریس با «ژان ایو لودریان» همتای فرانسوی خود دیدار کرد.