آسیا

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در نشستی با اعضای شورای توسعه جامعه مدنی و حقوق بشر (HRC) روسیه گفت که عملیات ویژه نظامی یک فرآیند طولانی است، اما در حال حاضر نتایج قابل توجهی به همراه داشته است.

ولیعهد سعودی تاکید کرد، عربستان نقش پیشتازانه‌ای در ثبات بازار انرژی دارد که در راستای تلاش این کشور برای مشارکت در تقویت اقتصاد داخلی و جهانی است.

ایران و تاجیکستان در محورهای صادرات نفت و میعانات گازی، صادرات فرآورده‌های نفتی، محصولات پتروشیمی، استخراج و اکتشاف ایران در تاجیکستان، صدور خدمات فنی و مهندسی و بازسازی و نوسازی پالایشگاه‌های نفت تاجیکستان مذاکره کردند.
فواد حسین، وزیر خارجه عراق امروز (چهارشنبه) در نشست خبری مشترک با سامح شکری و ایمن الصفدی، وزرای خارجه مصر و اردن گفت که یک نشست منطقه ای دیگر در خصوص عراق در تاریخ ۲۰ دسامبر جاری در امان پایتخت اردن برگزار خواهد شد و انتظار می رود که ایران و ترکیه نیز در این نشست شرکت کنند.
فرماندار منطقه کورسک امروز (سه‌شنبه) از حمله پهپادی به یک پایگاه هوایی در شهر کورسک خبر داد. یکی از مسئولان روسیه نیز گفت که ارتش اوکراین یک نیروگاه برق را در منطقه «کورسک» روسیه طی چند نوبت گلوله باران کرد و باعث قطع برق در منطقه شد.
دولت می ‌خواهد تا اسامی‌ میهن پرستانه از جمله تفنگ، وفاداری، بمب و ماهواره را برای فرزندان انتخاب شود.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه اظهار داشت: دو طرف ضمن مرور روابط دوجانبه در چند ماه گذشته، چارچوب‌ها و سازوکارهایی را برای پیشبرد روابط با توافق یکدیگر تعبیه کردند.
مدیر بخش مطبوعاتی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان از ارسال پیامی مکتوب به سفارت ایران جهت شفاف‌سازی درباره ادعای ورود غیرمجاز شهروندان ایرانی به خاک جمهوری آذربایجان خبر داد.
روسیه در برابر غرب است؛ مخالفانش پادوی آمریکا و اروپا هستند

کیهان باز هم سنگ روسیه را به سینه زد

روزنامه کیهان باز هم به منتقدان رابطه گسترده با روسیه در حین جنگ این کشور علیه اوکراین حمله کرد.
​وزیر دفاع ترکیه گفت، به کشورهای متحد هشدار داده ایم که به هر دلیلی از گروه‌های مسلح کُرد و به ویژه حزب کارگران کردستان ترکیه حمایت نکنند.