آسیا

سفیر و نماینده دائم اتحادیه اروپا نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین ضمن نادیده گرفتن سطح همکاری‌ها و تعاملات رو به جلو میان جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ادعاهای سیاسی درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان را تکرار کرد و مدعی شد که تهران در اجرای قطعنامه‌های شورای حکام برای حل‌وفصل مسائل ادعایی پادمانی قصور کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین با اشاره به ادعای اخیر «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر احتمال استفاده از گزینه نظامی برای دفاع از جزیره تایوان، گفت: ما از ایالات متحده می‌خواهیم که بر اصل چین واحد و سه بیانیه مشترک دو کشور پایبند باشد.

رسانه‌های عبری زبان فاش کردند، بنیامین نتانیاهو به شدت از تشکیل کمیته حقیقت یاب مربوط به حوادث ۷ اکتبر و موفقیت عملیات طوفان الاقصی به شدت وحشت دارد.
سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دولت مالدیو به دلیل جنگ علیه غزه ورود دارندگان گذرنامه اسرائیل به این کشور را ممنوع کرده است.

رسانه‌های مختلف رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) درباره تحولات جنگ جاری در جبهه شمال فلسطین اشغالی، ضمن اشاره به توانمندی‌های نظامی حزب‌الله لبنان و چگونگی مواجهه آن با تحولات میدانی، تاکید کردند که مقاومت تاکنون تنها از پنج درصد از تسلیحات خود استفاده کرده است.

روزنامه عبری‌زبان هاآرتص به شدت اختلافات میان مقامات صهیونیست در مورد جنگ علیه نوار غزه و پیامدهای آن بر کابینه رژیم اشغالگر را به باد انتقاد گرفت.

با امضای توافق ده ساله چابهار، تحلیل ها درباره چرایی خواست هند برای اجرایی کردن این توافقنامه علیرغم فشارهای آمریکا، اوج گرفت. ناظران براین باورند که دهلی نو به واسطه متغیرهای استراتژیک و ژئو استراتژیک تصمیم گرفته این بار از سیاست یک بام و دو هوای واشنگتن پیروی نکند.
یک کارشناس مسائل سیاسی سوریه‌ای در یادداشتی به ابعاد مختلف نامه رهبر معظم انقلاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا و محکومیت اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی پرداخته است و تاکید می‌کند که محتوای این نامه، پاسخ دندان شکن به کسانی است که پدیده تروریسم را طبق سلیقه و خواسته خود تفسیر می کنند.