آسیا

یک رسانه عبری زبان در چند گزارش خود از اوضاع وخیمی که این رژیم در جبهه‌های غزه و لبنان دچار آن شده پرده برداشت و به صهیونیست‌ها هشدار داد باید منتظر یک فاجعه باشند.
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: سران دولت چین، پایشان را از گلیم خود درازتر کرده‌اند. طی یکسال اخیر، رئیس‌ جمهور چین سه بار پای برگه‌ای را امضا کرده که حاوی تعرض به تمامیت ارضی ایران بوده است. جزایر سه‌گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک، بخشی جدائی‌ناپذیر از ایران هستند و هرگونه تعرض به آنها حتی در پوشش لزوم مذاکره برای حل به‌اصطلاح مساله جزایر، غیرقابل قبول است.
سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری‌اسلامی ایران که برای شرکت در نشست فوق العاده شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور در حال توسعه (دی-هشت) در خصوص وضعیت غزه به استانبول سفر کرده است، در حاشیه این نشست با خانم رتنو مارسودی وزیر امور خارجه اندونزی دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که تهران، مسکو و پکن در بیانیه‌ای مشترک که در روز پنج‌شنبه منتشر شده از غرب خواستند تا با عزمی سیاسی از تشدید تنش‌ها خودداری کرده و در راستای احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تلاش کند.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد که از افزایش خشونت در سراسر میانمار نگران است و حملات اخیر ارتش میانمار به تعداد زیادی از غیرنظامیان در ایالت راخین را محکوم می کند.

مذاکرات در قطر با هدف یافتن قاعده‌ای انجام گرفت که بتواند به سران حماس نسبت به تقاضای آن‌ها برای گرفتن تضمینی مبنی بر توقف کامل درگیری‌ها در نوار غزه و عقب‌نشینی کامل اسرائیل از این منطقه اطمینان دهد.
سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در نامه‌ای خطاب به شورای امنیت سازمان ملل با رد ادعاهای مطرح‌شده علیه ایران در قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تشریح مواضع خود پرداخت.

افسر ارتش آمریکا که در اعتراض به حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیسیتی به تازگی استعفا کرده گفت آنچه در جنگ کنونی علیه نوار غزه رخ می‌دهد نوعی پاکسازی قومی است.