آسیا

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد که حمله اسرائیل به لبنان، احتمال ورود ایران به درگیری‌ها و متعاقب آن گسترش تنش به منطقه را در پی دارد.

روزنامه عبری هاآرتص نوشت، سرویس امنیتی رژیم صهیونیستی از رفتار نخست‌وزیر این رژیم با آمریکا درباره مشکل پیش آمده مرتبط با ارسال تسلیحات واشنگتن به اراضی اشغالی نگران است.

جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین اعلام کرد که آمریکا به طور کامل از رژیم صهیونیستی جانبداری می کند و گفته های جدید «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم مبنی بر رد طرح ادعایی دولت آمریکا برای آتش بس در نوار غزه نشانه بازی مشترک تل آویو و واشنگتن علیه ملت فلسطین است.

به اعتقاد ژنرال بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی، همان رهبرانی که در شکست دادن حماس در بخش کوچکی به نام نوار غزه ناکام ماندند، این روزها ابتکار حمله به حزب الله را مطرح می‌کنند.
منابع رسانه‌ای صهیونیستی امروز (یکشنبه) از صدور فراخوانی برای اعتصاب سراسری در سرزمین‌های اشغالی تا زمان سرنگونی کابینه رژیم اشغالگر و برگزاری انتخابات خبر دادند.

حاجا لحبیب وزیر خارجه بلژیک با تاکید بر اینکه کشتار غیرنظامیان در غزه غیرقابل قبول است خواستار برقراری فوری صلح در این باریکه و توقف خشونت‌ها در این منطقه شد.

منابع خبری شنبه شب از برگزاری تظاهرات گسترده صهیونیست‌ها علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم در شهرهای مختلف فلسطین اشغالی از جمله تل آویو خبر دادند.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه گزارش داد که نیروهای مسلح این کشور به شماری از تاسیسات انرژی اوکراین که از صنایع دفاعی کی‌یف پشتیبانی می‌کرد، حمله کردند.

به گفته دو نماینده آمریکایی، ایالات متحده و چین مذاکرات نیمه رسمی تسلیحات هسته‌ای را در ماه مارس برای اولین بار پس از پنج سال از سر گرفتند و نمایندگان پکن به همتایان آمریکایی گفتند که به تهدیدات اتمی پیرامون تایوان متوسل نخواهند شد