اقتصاد بین الملل

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری درباره اوضاع اقتصادی جهان را در حوزه اقتصاد بین الملل پرسون بخوانید.

شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که هزینه پروازها در بریتانیا با بیش‌ترین سرعت از زمان شروع ثبت قیمت‌ها افزایش یافته و این نشان می‌دهد که سفرهای ارزان قیمت در این کشور به پایان خود نزدیک شده است.
اگر چه قیمت نفت روند رشد ملایم خود را حداقل تا پایان زمستان جاری حفظ کند، اما بسیاری از تحلیلگران فعال در حوزه انرژی، انتظار دارند نفت در سال جاری حدود ۹۰ دلار در هر بشکه معامله شود که به معنای رشد قیمت‌ها و روزهای بهتر برای بازار انرژی است.
شرکت آمازون با وجود کاهش ۱۵ درصدی ارزش خود در سال جاری میلادی، جایگاه خود را به عنوان با ارزش ترین برند جهان پس گرفت.
روس‌ها در صدر فهرست خریداران املاک دبی در سال ۲۰۲۲ قرار دارند.
اقتصاد ویتنام در سه دهه گذشته تحول شگرفی را تجربه کرده است. این تحول باعث شد، یک اقتصاد کشاورزی فقیر با محدودیت‌های مبادله داخلی به یک اقتصاد پیشرو و برند در تولید صنعتی در دو دهه اخیر با مشارکت بخش‌خصوصی و شرکت‌های فراملیتی تبدیل شود.
روسیه پس از ‌ایالات متحده، دومین صادرکننده اصلی تسلیحات در جهان است. ‌این کشور 18 درصد از کل حجم واردات تسلیحات توسط کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا را به خود اختصاص داده و در سال‌های اخیر، به منظور بازگرداندن نفوذ خود در منطقه، فروش تسلیحات به کشورهای حوزه خلیج فارس را گسترش داده است.
بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی، تقاضای گاز در اتحادیه اروپا در سه ماهه آخر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 20 درصد کاهش یافته است.
مقامات چین ساعات معاملاتی یوان خشکی را به عنوان قسمتی از برنامه کشور جهت وسعت بخشیدن استفاده فرامرزی از پول ملی و تقویت فعالیت تجاری به یوان بالا بردند.
در داغ ‌ترین پاتوق جدید در منهتن افراد مشهور و ثروتمند ۵۰۰ دلار به ازای هر بشقاب سرو شده می‌پردازند تا در کنار نمونه‌های اصلی آثار هنرمندان مشهوری چون وارهول و بوترو غذا صرف کنند.
بهای معاملات نفت برنت با ۷۵ سنت معادل یک درصد افزایش، به ۷۸ دلار و ۵۹ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۷۷ سنت معادل ۱.۱ درصد افزایش، به ۷۳ دلار و ۶۱ سنت در هر بشکه رسید.