انتخابات

نتیجه نظرسنجی موسسه افکارسنجی ملت مرکز پژوهش‌های مجلس از سنجش مشارکت مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، نشان می‌دهد میزان مشارکت در این دوره از انتخابات بالای ۵۳ درصد خواهد بود.
سیدمیکائیل محمدى سخنگوى حزب پیشرو اصلاحات کشور گفت: مهندس على صوفى دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات کشور امروز به ساختمان وزارت کشور براى ثبت نام انتخابات ریاست جمهورى خواهد رفت.
انتخابات ریاست جمهوری کمتر از سی روز دیگر برگزار می‌شود. هیچ جریانی دو هفته قبل این تصور را نداشت که به این زودی، باید برای انتخابات ریاست جمهوری برنامه ریزی کند. اصولگرایان نیز که همچنان شکاف‌های انتخابات مجلس را نظاره می‌کردند، حالا باید به دنبال اجماع باشند.
پس از اعلام رئیس رسانه ملی برای پخش مناظره‌های کاندیدهای انتخاباتی از تلویزیون، گمانه‌زنی‌ها بر سر اینکه چه کسی مجری این برنامه خواهد بود، بیشتر شده است.

رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در واکنش به معرفی خود به عنوان نامزد اصلی این حزب گفت: با توجه به اینکه حزب عضو جبهه اصلاحات است، منتظر نظر این جبهه هستیم و جبهه اصلاحات باید درباره نامزد نهایی تصمیم‌گیری کند.

۸سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد که تا ساعت ۱۳ امروز -شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳- در مجموع ۱۲ نفر برای داوطلبی نامزدی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری نام نویسی کردند که از این تعداد ۸ نفر دارای مدرک دکترا و چهار نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند.
به گفته رئیس کمیسیون شوراهای مجلس یازدهم ، با توجه به درخواست‌های زیادی که از طرف خانواده شهدا و ایثارگران برای ثبت نام در انتخابات داشته احتمالا در روزهای باقی با حضور در وزارت کشور در انتخابات نام‌نویسی می‌کند.
عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به اینکه دولت هیچ‌گونه دخالتی در امر انتخابات و حمایت از کاندیدای خاصی ندارد، گفت: من هم اعلام کردم اصولا نمی‌خواهم شورای نگهبان درباره من قضاوت کند، اشکال دارد؟
سازمان آگهی های پرسون