تا انتخابات

رئیس کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس:

این بار صلاحیت مراجع چهارگانه هم مورد بررسی قرار خواهد گرفت

رئیس کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس گفت: در دوره‌های قبل نگاه‌های سیاسی بر بررسی صلاحیت‌ نامزدهای انتخابات شوراها سایه افکنده بود اما این‌بار از مُرّ قانون کوتاه نخواهیم آمد.
آیا ما در حوزه «سیاست» و تأمین «رفاه ملی» در دولت انقلابی آینده شاهد ظهور چنین مردانی هستیم که بتوانند از سیم‌خاردار درونشان عبور کنند و در ساخت و تولید «قدرت ملی» هر کدام نقش ویژه خود را ایفا کنند و مردم را در انتخاب درست رئیس‌جمهور آینده یاری کنند؟
مدیر کل دفتر سیاسی و انتخاباتی استانداری همدان:

۳۴۵ نفر داوطلب شورای اسلامی شهر همدان تا پایان روز پنجم ثبت نام کردند

مدیر کل دفتر سیاسی و انتخاباتی استانداری همدان گفت: ۳۴۵ نفر تا پایان پنجمین روز ثبت نام داوطلبان برای شرکت در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر در این استان نام نویسی کردند.
رییس ستاد انتخابات کشور گفت: ضرورت دارد با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی مصوب، همه تمهیدات و برنامه‌های لازم برای برگزاری انتخابات در شرایط کرونایی از سوی مجریان انتخابات اندیشیده شود.
آنها می‌آیند، فضای انتخابات را می‌شکنند، حواس‌ها را به خود جلب می‌کنند تا نامزدهای اصلی یک جریان زیر سایه این حضور به فعالیت خود ادامه دهند.
قدیری‌ابیانه در گفت‌و‌گو با پرسون پاسخ داد؛

آیا ظریف نامزد انتخابات ریاست جمهوری می‌شود؟

قدیری‌ابیانه بیان کرد: اگر شورای نگهبان به وظیفه خودش و فرمایشات امام خمینی عمل کند؛ نباید آقای ظریف را تایید صلاحیت کند. زیرا ایشان چندین بار از غربی‌ها خواسته کاری کنند که رقبای اصلاح طلبان پیروز نشوند. این اقدام وی که از بیگانگان بخواهد کاری کنند که جناح اصلاح طلب پیروز شود؛ بر ضد استقلال کشور و جرم است.
ساختار سیاسی در جمهوری اسلامی، جزو ساختارهای تمرکزگراست و استان‌ها، شهرستان‌ها و مناطق کوچک‌تر نقش محدودی در اداره کشور دارند. این درحالی است که در بسیاری از کشورهای جهان، تحولاتی گسترده در حوزه اداره شهرها و ارایه خدمت به مردم رخ داده و اگر ما نخواهیم با این مسیر همراهی کنیم باید هزینه سنگینی بپردازیم.
سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان در سایه ناکامی دولت در تحقق خواسته‌های مردم و بهبود اوضاع معیشتی طبقات ضعیف جامعه، بسیار آسیب دیده است. آنان از یک سو به تعامل و اعتمادسازی می‌اندیشند و از سوی دیگر نگران کاهش اعتبار پایگاه اجتماعی خویش هستند.
سرپرست فرمانداری چهارباغ استان البرز اعلام کرد: ۶۰ شعبه ثابت و یک شعبه سیار اخذ رای برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان پیش بینی شده است.


صیادشیرازی با اعلام اینکه در حوزه حکمرانی شهر تهران برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داریم، گفت: این برنامه‌ها در تئوری شخص بنده است و البته با عزیزان جوان همچون تشکل «نسل نو» هم در تعامل و ارتباط هستیم و این تئوری نیز که به آن اشاره شد، در راستای بیانیه گام دوم انقلاب است.
احمدی نژاد که زمانی با شعار یارانه نقدی و کمک‌های معیشتی وارد کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری شد و حالا در آستانه انتخاباتی دیگر، باز از این دست شعارها غافل نشده است.
اطلاع‌رسانی درست و منصفانه از عملکرد مدیران ارشد و کارنامه‌شان در مناصب مختلف می‌تواند به شهروندان کمک کند که ارزیابی درستی درباره آنان داشته ‌باشند. این ارزیابی به‌ویژه می‌تواند در دوران انتخابات موجب شود که شهروندان تصمیم درست‌تری بگیرند و با اطلاعات کامل از حق خود برای تعیین سرنوشت جامعه استفاده کنند. حتی اگر مقوله انتخابات مطرح نباشد، بازهم این اطلاعات کمک می‌کند که آنان درک درستی از شرایط جامعه و تحولات اقتصادی و اجتماعی کشور پیدا کنند.
گزارش پرسون از آخرین وضعیت ثبت نام داوطلبین شورا در کردستان؛

ثبت نام 86 داوطلب انتخابات شوراها/ مشارکت 10 درصدی زنان

بنابر گفته مسئولان تاکنون بیش از 86 نفر با ثبت نام در انتخابات شوراهای شهر و روستا در کردستان آمادگی خود را برای حضور در این انتخابات اعلام کرده اند.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی خبر داد:

ثبت نام ٧٠ نفر برای انتخابات شوراها تا روز دوم

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: شمار داوطلبان برای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای این استان در دومین روز از مهلت قانونی ثبت نام، به ۷۰ نفر رسید.