تا انتخابات

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اگر کرونا بگذارد، بیست و هشتم خرداد ماه در شرایطی برگزار خواهد شد که وعده‌های کاندیداها و نارضایتی‌ بخش‌هایی از مردم از وضعیت اقتصادی، سیاسی،فرهنگی و اجتماعی فعلی نه‌تنها حل نشده، بلکه حال و هوای ناشی از رویارویی‌های پیشاانتخاباتی نیز بعید نیست به جای داغ کردن تنور انتخابات، تا حدی به سرمای فضا و بی‌اعتمادی بیشتر بیفزاید.
معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت: انتخابات مجمع عمومی سهامداران عدالت استان به منظور تشکیل هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری ۱۱ اردیبهشت به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.
شورای وحدت در نامه‌ای هدف اصلی انتخابات، را ارتقای کمّی و کیفی حکمرانی، رضایتمندی عمومی و افزایش خدمت و رفاه ملی دانست و اعلام کرد: گام اول در این مسیر، اعتمادسازی، امیدآفرینی و انسجام‌بخشی است.
هر پروژه انتخاباتی اعم از انتخابات مجلس شورای اسلامی، ریاست‌جمهوری یا شوراهای اسلامی شهر و روستا به ‌لحاظ فرآیند اجرایی بیش از ۲۰ مرحله دارد که یکی از این مراحل، مرحله تبلیغات انتخاباتی است‌.
رئیس‌کل دادگستری استان مطح کرد؛

عدم ثبت تخلف انتخاباتی در گلستان

رئیس‌کل دادگستری گلستان گفت: رصد فضای انتخاباتی استان در حال انجام است و تاکنون هیچ تخلفی در این زمینه ثبت نشده است.
دبیرکل حزب اراده ملت:

با جریان اصلاحات هماهنگیم

دبیرکل حزب اراده ملت گفت: ما در انتخابات شورای شهر طبق برنامه، با مجموعه‌ اصلاح‌طلبان حرکت می‌کنیم و با آنها هماهنگ هستیم.
نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس گفت: به نظرم آیت الله رئیسی در جریان اصولگرایی انسجام ایجاد خواهد کرد اما پیروز جریان انتخاباتی ۱۴۰۰ مشخص نیست. تجربه انتخابات در سال‌های ۷۶ و ۸۴ این موضوع را تصدیق می‌کند.
سخنگوی جبهه اصلاحات ایران ضمن تشریح مکانیزم انتخاب کاندیدای نهایی اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: اشخاصی که حائز دو سوم آرای اعضای مجمع ملی شوند، در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه به عنوان نامزد‌های نهایی معرفی جبهه اصلاحات معرفی می‌شوند.
یکی از پرسش‌هایی که می‌تواند درک ما را از شرایط انتخاباتی روشن کند، میزان و کیفیت پیگیری اخبار انتخابات است، که فقط ۱۱ درصد در حد زیاد آن را پیگیری می‌کنند. ۲۱ درصد نیز تا حدی و ۲۶ درصد کم و ۴۲ درصد اصلاً پیگیری نمی‌کنند.
بیش از ۲۲۰ نماینده مجلس طی نامه‌ای خطاب به آیت الله رئیسی، با تشریح وضعیت و شرایط اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و تبیین شاخص‌های رئیس قوه مجریه مطلوب آینده، از وی برای حضور و نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری دعوت کردند.
مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری همدان خبر داد:

افزایش ۸ درصدی شعب اخذ رای در استان

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری همدان از افزایش ۸ درصدی شعب اخذ رای در این استان خبر داد و گفت یک هزار و ۳۷۰ شعبه برای انتخابات ۱۴۰۰ پیش بینی شده است.