تا انتخابات

فرماندار رشت ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری انتخابات با مشارکت حداکثری، با ذکر اینکه اگر عملکرد مسئولان نارضایتی در مردم ایجاد کند اثرات این نارضایتی را در انتخابات خواهیم دید، گفت: باید بتوانیم با رفتارها و عملکردهایمان شرایط را تغییر دهیم، زیرا اگر مردم از وضع موجود ناراضی باشند، مسئولان پاسخ عملکرد خود را در انتخابات خواهند گرفت.
رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تهران با اشاره به آغاز بررسی شکایات داوطلبان در هیات عالی نظارت گفت که بررسی داوطلبان حضور در انتخابات شوراها در هیات های نظارت استان تهران بدون توجه به سلایق سیاسی آنها بوده و به مر قانون عمل شده است.
عضو حزب کارگزاران گفت: از آنجا که تکلیف اصلاح‌طلبان با رفتار شورای نگهبان چندان مشخص نیست، چه‌بسا جمع‌بندی اصلاح‌طلبان این باشد که ۳-۴ نفر را تا فینال و دقیقه ۹۰ و پس از تایید صلاحیت‌های شورای نگهبان در صحنه داشته باشند.
فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: ادبیات اصلاح طلبان ادبیات درس نامه‌ای کلاسی، دانشگاهی، روشنفکری است که توده مردم چندان نمی‌توانند با آن رابطه برقرار کنند.
خلیل سیافی؛ کارشناس مسائل سیاسی گفت: این همه هزینه توسط کشورهای متخاصم برای ایجاد حاشیه در انتخابات ایران برای رسیدن به اهداف سیاسی و نظامی بلند مدت در منطقه و جهان است.

دبیر کل انجمن مهندسان ایران درباره معرفی داوطلب این تشکل به جبهه اصلاحات ایران، نوشت: شرایط را برای ورود به عرصه رقابتی، آبرومند و منصفانه مناسب نمی‌بینم و رسما به دبیرخانه جبهه اصلاحات ایران اعلام کردم که اینجانب برای دوره فعلی داوطلب نمی‌شوم.
رئیس مجمع نمایندگان تهران گفت: به معاون اول رئیس‌جمهور پیشنهاد می‌کنم که حتما نوار تبلیغاتی خود در انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶ را گوش دهد و بداند که مردم آن وعده‌ها را فراموش نمی‌کنند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه اصول گرایی و اصلاح طلبی دیگر برای انتخاب مردم در صحنه سیاسی کشور موضوع حائز اهمیتی نمی باشد، تاکید کرد: مردم به این بصیرت رسیده است که نباید صرفا به دلیل برند اصول گرایی و یا اصلاح طلبی افراد را انتخاب کنند.
رییس هیات عالی نظارت برانتخابات شوراهای اسلامی آذربایجان‌غربی:

12 اردیبهشت 1400 آخرین مهلت اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده است

رییس هیات عالی نظارت برانتخابات شوراهای اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه امروز، آخرین مهلت اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده است، گفت: نفراتی که جزو رد صلاحیت‌های شورای اسلامی شهر ارومیه هستند، تا ۱۲ اردیبهشت فرصت دارند تا نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام کنند.
کاندیدای انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی:

ما نفع مذاکره را برای مردم می‌خواهیم آنها برای انتخابات

کاندیدای انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی گفت که بر اساس تکلیف شرعی و نه به توصیه گروه‌های سیاسی کاندیدا شده و در انتخابات پیش رو، رقیب کسی نخواهد بود.