تا انتخابات

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز مجلس لاریجانی را موفق تر از مجلس قالیباف می داند و می‌گوید: این امکان وجود دارد که باهنر رئیس یا جزء هیئت رئیسه مجلس آینده باشد. بهر حال با سوابقی که باهنر داشته، در این طراز مطرح می‌شود.
رئیس ستاد انتخابات یزد بیان کرد: شهرداری یزد ۱۰۰ مکان مناسب برای نصب پوستر‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در شهر یزد در نظر گرفته است.
رئیس دانشگاه پیام‌نور کشور گفت: دانشگاه مظهر مشارکت عمومی است. همیشه سیاستمداران بد، توسط مردمان خوب که در انتخابات شرکت نمی‌کنند انتخاب شده و به مسند می‌نشینند پس باید همگان در انتخابات شرکت کنند تا جامعه به سمت درست حرکت کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با تشریح عملکرد مجلس یازدهم گفت که از ۲۱ وعده‌ای انتخاباتی در سال ۹۸ برای قانون‌گذاری، ۱۹ وعده را به همراه نمایندگان به سرانجام رسانده ایم و ۲ وعده قانونی تقویت هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان و تقویت جایگاه اقتصادی وزارت خارجه قانونی باقی مانده که پیگیری می‌کنیم.
سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به تعداد افراد تایید صلاحیت شده برای کاندیداتوری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: اعداد و ارقامی که در این دوره شاهد بودیم، ادعای خالص سازی را زیر سوال می‌برد.
فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: در وضعیت کنونی معتقدم باید منتقدان وضع موجود شامل اصلاحات، اصولگرای معتدل و اعتدال و توسعه با هم ائتلاف کنند اما تا به حال بعید می دانم کسی درباره شکل گیری این ائتلاف به طور جدی کار کرده باشد.
تجربه چهل و پنج سال حکمرانی در جمهوری اسلامی نشان می‌دهد دشمنان این مرز و بوم همواره برای انتخابات برنامه داشته‌اند و به لطایف‌الحیل و با پروژه‌ها و سناریوهای مختلف کوشیده‌اند تا در بزنگاه انتخابات، مردم را از حضور در «میدان مشارکت» بازدارند یا به هر نحوی که شده به انتخابات ضربه بزنند.
زیباکلام نوشت: اصلاح‌طلبان در جریان انتخابات، بجز لعن و نفرین و دشنام و ناسزا از بسیاری مردم، چیز دیگری دریافت نمی‌کنند. بعد از انتخابات هم این‌بار نوبت مسئولین انقلابی است که آنان را مجددا مورد لعن و نفرین و شماتت قرار دهند.
مسعود رضایی کارشناس مسائل سیاسی گفت‌: رهبری گرچه هر دوره موضوع انتخابات را مورد بررسی قرار می‌دادند ، اما امسال بیش از دوره‌های قبلی مسأله انتخابات را مطرح کرده اند.