ارز دیجیتال

به روزترین و پربیننده ترین خبرهای دنیای رمز ارز ها را در سرویس ارز های دیجیتال پرسون بخوانید.

راه‌اندازی ریال دیجیتال یا رمزارز ملی چندی است که در ایران هم مورد توجه قرار گرفته و برخی از مراحل اجرایی آن انجام و گفته شده است یکی از اهداف بانک مرکزی از توسعه این ابزار، فعال‌سازی ظرفیت برنامه‌پذیری پول در ذیل کارکردهای اقتصاد دیجیتال است.
یک شرکت فعال در زمینه پرداخت‌های موبایلی مبتنی بر بیت کوین به نام زی‌بی‌دی (ZEBEDEE)، به‌تازگی با یک پلتفرم پخش پادکست به نام فاونتن (Fountain) وارد همکاری شده است. طی این همکاری، زی‌بی‌دی این امکان را برای کاربران فاونتن فراهم کرده است تا در ازای گوش‌دادن به پادکست‌های موردعلاقه‌شان مقداری بیت کوین دریافت کنند.
افشین خدامرادی، معاون فناوری سازمان امور مالیاتی، در اظهارات جدید خود در مورد تصمیم این سازمان برای اخذ مالیات از فعالان ارز‌های دیجیتال گفت: سازمان امور مالیاتی طی همکاری مشترک با وزارت نیرو و بانک مرکزی، ساز و کاری را برای تحقق این امر در دستور کار خود قرار داده و در حال حاضر نیز تدوین نهایی آن در مراحل پایانی خود به سر می‌برد.
توکن‌های غیرمثلی (NFT) دارایی‌های رمزنگاری منحصربه‌فردی هستند که عموماً برای نمایش هنر رمزنگاری و کلکسیون‌های دیجیتال استفاده می‌شوند.
شرکت جنسیس گلوبال کپیتال (Genesis Global Capital) روز پنجشنبه اعلام ورشکستگی فصل 11 کرد. جنسیس یکی از زیرمجموعه‌های شرکت DCG است که صندوق تراست گری‌اسکیل را در اختیار دارد. این صندوق حدود 633 هزار بیت کوین در اختیار دارد و در صورتی که برای جبران بدهی ناچار به فروش این دارایی‌ها شود ممکن است باعث ایجاد فشار فروش در بازار و کاهش قیمت بیت کوین شود.
آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان

روند صعودی بیت کوین ادامه دارد

بیت‌کوین در دو تا سه هفته گذشته به خوبی بهبود یافته و توانسته است از ۱۶هزار و ۵۰۰ دلار در ابتدای سال ۲۰۲۳ به بیش از ۲۱هزار دلار افزایش یابد.
نایب‌رییس هیات‌مدیره بانک تجارت عنوان کرد:

اهمیت فرهنگ‌سازی در تحول دیجیتال

نایب‌رییس هیات‌مدیره بانک تجارت در پنل تخصصی «تحول دیجیتال و نگرش اکوسیستمی به اقتصاد دیجیتالی و کسب‌وکار دانش بنیان» بر اهمیت فرهنگ‌سازی در تحول دیجیتال تاکید کرد.
بر اساس گزارش‌های منتشرشده، بایننس، بزرگترین صرافی رمزارزی در جهان، ۲،۰۶۴،۴۹۴٫۳۲ توکن بی‌ان‌بی (BNB) به ارزش تقریبی ۶۲۰ میلیون دلار را در بیست و دومین دوره سه ماهه توکن‌سوزی خود سوزانده است. در حال حاضر، عرضه در گردش توکن BNB برابر با ۱۵۷،۹۰۴،۲۶۳ واحد است.
بنیاد فایل کوین (Filecoin)، نهاد حاکمیتی که شبکه فایل کوین را کنترل می کند، در حال پیشبرد برنامه خود برای راه اندازی یک سیستم فایلینگ غیرمتمرکز در فضا و در سال جاری است.
با پشتوانه طلا و برای تبادل مالی دو کشور

ایران و روسیه یک رمزارز ایجاد می‌کنند

باتوجه‌ به فشارهای تحریمی وارده بر دولت‌های روسیه و ایران، آنها در حال بررسی توسعه یک استیبل کوین مشترک با پشتوانه طلا هستند.
تیم Shiba Inu از انتشار بتا آتی پلتفرم بلاک چین L2 خود، Shibarium، با هدف کاهش هزینه‌های گاز اتریوم خبر داده و معرفی Shibarium با هدف از بین بردن یک مانع معمولی برای کاربرانی که مایل به شرکت در تراکنش‌های روزانه هستند، انجام شده است.
سرمایه‌گذاری در دنیای ارز دیجیتال همواره با نوسانات متعددی دنبال شده است. به همین دلیل کسانی که علاقه دارند در دنیای کریپتوکارنسی فعالیت و سرمایه‌گذاری کنند، همواره باید اخبار مرتبط با ارزهای دیجیتالی که می‌خواهند خریداری کنند را دنبال کنند.