ارز دیجیتال

به روزترین و پربیننده ترین خبرهای دنیای رمز ارز ها را در سرویس ارز های دیجیتال پرسون بخوانید.

بیت گت (Bitget)، صرافی مشتقات ارزهای دیجیتال مستقر در سیشل، در حال به‌روزرسانی الزامات احراز هویت (KYC) برای کاربران به منظور هماهنگی با دستورالعمل‌های نظارتی جهانی و افزایش حفاظت از کاربر و امنیت کلی تجارت ارزهای دیجیتال است. این تغییرات در سپتامبر ۲۰۲۳ اعمال خواهند شد.
پس از افت ۱۱ درصدی بیت کوین در هفته گذشته، احساسات معامله‌گران هم نزولی شده است. اگرچه بیت‌ کوین در نزدیکی ۲۵ هزار دلار حمایت شد، اما برخی از تحلیلگران احتمال کاهش بیشتر قیمت این ارز دیجیتال به سمت حمایت کلیدی ۲۰ هزار دلار را مطرح می‌کنند.
پیش‌بینی افزایش پتانسیل بیت‌کوین فراتر از مرز ۳۰ هزار دلار محسوس شد اما در نهایت به زیر سطح پشتیبانی ۲۹ هزار دلار سقوط کرد که با این رکود این سوال مطرح می شود که آیا بیت‌کوین در مسیر رسیدن به ۲۰ هزار دلار است؟
کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) اذعان کرده است که دارایی‌هایی که در پرونده‌هایی، علیه آزمایشگاه‌های ریپل (XRP) و ترافورم (TFL) دخیل هستند، ممکن است لزوماً اوراق بهادار تلقی نشوند. با این حال، SEC قصد دارد به حکم قاضی در پرونده ریپل اعتراض کند؛ زیرا این تصمیم ممکن است بر روی پرونده‌های حقوقی دیگر این نهاد تأثیر بگذارد.
دفتر تحقیقات فدرال ایالات متحده (FBI) فاش کرد که مجرمان سایبری قربانیان را از طریق برنامه‌های دوست‌یابی و شبکه‌های اجتماعی درگیر می‌کنند. این کلاهبرداران افراد را متقاعد می‌کنند تا اپلیکیشن‌های مضر آزمایش بتا (نسخه‌های آزمایشی اپلیکیشن‌ها که ممکن هست کدهای مخربی داشته باشند) را دانلود کنند.
در شرایطی که قیمت بیت‌کوین با واکنش به اخبار اسپیس ایکس نزولی شد توجه به برخی اطلاعیه‌های مهم حائز اهمیت است، بنابراین با توجه به تمام این عوامل باید دید قیمت یبت کوین صعودی خواهد شد.
شهر دبی در امارات متحده عربی با هدف ایجاد بزرگ‌ترین خوشه شرکت‌های فناوری عصر جدید در خاورمیانه و شمال آفریقا، شروع به ارائه مجوزهای تجاری به مشاغل هوش مصنوعی (AI) و Web3 با یارانه 90 درصدی در منطقه MENA کرده است.
در بحبوحه نوسانات قابل توجه بازار ارزهای دیجیتال، جایی که بیت کوین برای مدت کوتاهی به زیر 26000 دلار سقوط کرد، فرصت‌هایی در میان رمزارزهای کمتر از حد واقعی ارزش‌گذاری‌شده زیر 0.10 دلار به وجود آمده است.
ظهور فناوری هوش مصنوعی تاثیر زیادی بر بازار ارزهای دیجیتال داشته است. پلتفرم‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT شرکت OpenAi و Bard گوگل اکنون می‌توانند برای تجزیه و تحلیل داده‌های بازار و ارائه بینشی در مورد عملکرد ارزهای دیجیتال مختلف استفاده شوند.
داده‌های درون زنجیره‌ای که توسط صرافی بیتفینکس تجزیه و تحلیل شده‌، نشان می‌دهند که ماینرهای بیت‌ کوین (BTC) وارد فاز انباشت شده‌اند تا برای رویداد هاوینگ آتی این ارز دیجیتال که برای آوریل سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است، آماده شوند.
به نظر می‌رسد شبکه‌های مقیاس‌پذیر لایه دوم اتریوم آنقدرها هم که ادعا می‌شود، غیرمتمرکز نیستند. به گفته ویتالیک بوترین، خالق و هم‌بنیانگذار اتریوم، همه این پروژه‌ها «درب پشتی» دارند، به این معنی که قابل تنظیم و دستکاری هستند.