تلاطم در بازار کریپتو! /احتمال سقوط اتریوم تا ۲۰۰۰ دلار

بازار ارزهای دیجیتال در وضعیت ناپایداری قرار دارد. قیمت اتریوم به شدت کاهش یافته و پیتر شیف، تحلیلگر معروف، پیش‌بینی کرده است که قیمت این ارز دیجیتال تا ۲ هزار دلار نیز سقوط خواهد کرد.
تصویر تلاطم در بازار کریپتو! /احتمال سقوط اتریوم تا ۲۰۰۰ دلار

به گزارش سایت خبری پرسون، خروج سرمایه از صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات اتریوم نیز به این کاهش قیمت دامن زده است و در دو هفته گذشته موجب بیش از ۱۵ درصد افت قیمت اتریوم شده است. از طرفی ترس از رکود اقتصادی آمریکا تأثیری منفی بر کل بازار ارزهای دیجیتال گذاشته است.

قیمت اتریوم با ۶.۱۶ درصد کاهش به زیر ۳۰۰۰ دلار سقوط کرده و در زمان نگارش این خبر، در محدوده ۲۹۶۴ دلار قرار دارد. با این حال حجم معاملات روزانه آن با ۲۳.۹۵ درصد افزایش به ۲۲.۶ میلیارد دلار رسیده است. گفتنی است که بیت کوین و آلت‌کوین‌ها نیز همراه با اتریوم کاهش قیمت داشته‌اند.

در روز جمعه، صندوق‌های ETF اسپات اتریوم شاهد خروج سرمایه خالص ۵۴.۳ میلیون دلار بودند. در این میان، ETF اتریوم گری‌اسکیل (ETFE) شاهد خروج ۶۱.۴ میلیون دلار و ETF اتریوم فیدلیتی (FETH) شاهد جریان ورودی ۶ میلیون دلاری بود. بقیه ETFهای اتریوم در آمریکا هیچ ورودی نداشتند.

پیتر شیف، که به طلا علاقه‌مند است، معتقد است رکود اقتصادی آمریکا برای طلا مثبت خواهد بود. او توضیح داد که رکود می‌تواند به کسری بودجه فدرال بیشتر، دلار ضعیف‌تر، سقوط نرخ‌ بهره واقعی و تورم بسیار بالاتر منجر شود.

جالب توجه است که دونالد ترامپ پیشنهاد داده است که برای از بین بردن بخشی از بدهی ۳۵ تریلیون دلاری ایالات متحده، از چک‌های رمزارزی استفاده کنید.

در این میان، تحلیلگر کریپتو، کیت یانگ جو، تأکید کرد با اینکه سفارش‌های خرید بسیار بزرگ جفت‌ارزها در برابر بیت‌کوین و استیبل‌کوین‌ها یک نکته مثبت است، اما آلت‌سیزن که با افزایش حجم معاملات همراه است، هنوز فرا نرسیده است. وی افزود اکنون زمان خوبی برای انتخاب آلت‌کوین‌های مستعد رشد است.

منبع: رمزارز نیوز

729256