ارز دیجیتال

به روزترین و پربیننده ترین خبرهای دنیای رمز ارز ها را در سرویس ارز های دیجیتال پرسون بخوانید.

تراکنش‌های روزانه در شبکه لایه ۲ شیباریوم متعلق به شیبا اینو، از اواخر نوامبر افزایش قابل‌توجهی را به ثبت رسانده که نشان‌دهنده پذیرش این بلاکچین است. این افزایش قابل‌توجه در تراکنش‌ها، منجر به افزایش ۶۵۰ درصدی نرخ سوزاندن توکن SHIB هم در همان دوره شده است.
به گفته کارشناسان بازار، احتمال تغییر سیاست‌های فدرال رزرو، کاهش تورم و تأیید بالقوه صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین در ایالات متحده، سه عاملی هستند که می‌توانند به افزایش بیت کوین قبل از پایان سال ۲۰۲۳ دامن بزنند.
به طورکل، هاوینگ به پروسه‌ای در شبکه بیت‌کوین اشاره دارد. به این معنی که زمانی که کلمه هاوینگ را به تنهایی استفاده می‌کنیم، درباره فرآیندی در شبکه ارز دیجیتال بیت‌کوین بحث می‌کنیم. لذا برای درک بهتر فرآیند هاوینگ، ابتدا باید نحوه کار شبکه رمزارز بیت‌کوین را بیاموزیم.
حرکت بیت‌کوین پس از روند صعودی، حدود سطح مقاومت ۳۸هزار دلار متوقف شده و بر اساس تحلیل‌های اخیر ممکن است یک اصلاح کوتاه‌مدت با احتمال بازگشت به منطقه حمایتی ۳۵هزار دلار در افق باشد.
در هفته‌ای که می‌توان آن را مهم‌ترین هفته برای صرافی بایننس و اکوسیستم گسترده‌تر کریپتو دانست، چانگ‌پنگ ژائو، مدیرعامل سابق بایننس استعفای خود را از این شرکت اعلام کرد و ریچارد تنگ (Richard Teng) به عنوان مدیرعامل جدید بایننس منصوب شد.
همان‌طور که در خبرهای قبلی رمزارز نیوز هم گزارش شد، چانگ‌پنگ ژائو، بنیانگذار بایننس، پس از اعتراف به اتهامات وارده توسط قانونگذاران ایالات متحده، از سمت مدیرعاملی این صرافی کناره‌گیری کرده است. واکنش صنعت کریپتو به این موضوع بسیار متفاوت بوده و برخی استدلال می‌کنند که این خبر در واقع برای ارزهای دیجیتال خوب است.
روز گذشته، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه وزارت دادگستری ایالات متحده جریمه ۴ میلیارد دلاری را برای حل و فصل تحقیقات خود در مورد بایننس، بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال در جهان، پیشنهاد کرده است. کمی پس از آن، گزارش شد که وزارت دادگستری و بایننس با هم در این مورد به توافق رسیده‌اند.
شیبا اینو (SHIB) بار دیگر ثابت کرد که می‌تواند با افزایش سرعت توکن‌سوزی خود در کانون توجه قرار بگیرد. در همین راستا، داده‌های پلتفرم Shibburn نشان می‌دهند که در مجموع ۲۸،۱۲۹،۳۸۰ توکن SHIB به کیف پول‌های مرده ارسال شده است.
تتر، صادرکننده استیبل کوین USDT، بزرگ‌ترین مسدود کردن تاریخ را انجام داده و ۲۲۵ میلیون دلار را در لیست سیاه قرار داده است. در حالی که بسیاری معتقدند که ارزهای دیجیتال دارایی ارجح برای مجرمان هستند، اقدامات اخیر تتر خلاف این موضوع را ثابت می‌کند.
وزارت دادگستری ایالات متحده جریمه‌ای را برای حل و فصل تحقیقات خود در مورد بایننس، بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال در جهان، تعیین کرده که مبلغ کمی نیست. با این وجود، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بی‌ان‌بی (BNB) این خبر را مثبت تلقی کرده‌اند.