عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

کارشناس حوزه دولت الکترونیک این گونه اعلام کرد: همه مردم هرگونه تغییر نشانی محل زندگی را حداکثر ظرف مدت ۲۰ روز از طریق سامانه اعلام تغییر نشانی، واقع در درگاه سازمان ثبت احوال کشور، ثبت نمایند.
رئیس سازمان صمت فارس با بیان اینکه طی یک ماه و نیم گذشته، بیش از ۳۰۷ میلیارد ریال پرونده تخلف احتکار، فروش اجباری و عدم اعلام موجودی در استان تشکیل شده است، گفت: از ۴۲۴ بازرسی به عمل آمده از انبارها، عمده‌فروشان و شرکت‌های پخش، ۳۶ واحد متخلف شناسایی و پرونده تخلف برای آنها تشکیل شده است.
منطقه ای محروم با مردمانی محروم؛

بابا نان داد/ بابا نان را قسطی خرید!

فضای این روزهای کشور، ما را دلتنگ وعده های انتخابات ریاست جمهوری می کند تا دوباره چشم انتظار مسئولانی جدید با وعده های شیرین و رویایی باشیم تا حداقل امید به آینده و رویای اقتصادی قوی  و مردم شاد مرهمی بر دل های زخم دیده مردم شریف ایران باشد.
علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: جریمه بیماران کرونایی که قرنطینه را می‌شکنند در ستاد ملی مقابله با کرونا مشخص شد و هر کس که قرنطینه را بشکند ۲۰۰ هزار تومان جریمه باید پرداخت کند.

معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، قوانین ممنوعیت استعمال و تبلیغات دخانیات را به منظور اطلاع رسانی و همچنین مطالبه گری مردم برای جامعه ای عاری از دخانیات، به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور اعلام کرد.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا درباره جلوگیری از فعالیت سایت‌های شرط بندی در اینستاگرام اظهار کرد: در گام نخست باید تقاضای افراد و انگیزه مصرف کاربران در سایت‌های قمار را کاهش دهیم و این امر نیازمند فرهنگ سازی است. از سوی دیگر نیازمندیم در حوزه قوانین بانکی و حقوقی نسبت به فعالیت این سایت‌ها اهتمام بیشتری بورزیم.
مهاجرت بازیگری از جنس ریحانه پارسا خبر مهمی از رفتن یک بازیگر درجه چندم نبود اما حضورش در موزیک ویدیو شادمهر عقیلی چندین سناریو را به میان آورد که یکی از آنها معرفت خواننده ای که روزگاری در ایران فعالیت هنری ویژه ای داشته است.
این روزها، بسیاری از افراد در بستر اینستاگرام فعالیت دارند و برخی به شهرت و محبوبیت هم رسیده‌اند و اتفاقا درآمد‌های کلانی نیز کسب کرده‌اند.
پیرو به سخره گرفتن قوم لر توسط بهاره رهنما از بازیگران صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران جمعی از مردم لرستان در بیانیه ای از دادستان تهران برخورد قانونی با هتک کنندگان قوم بزرگ لر را درخواست کردند.
شاید ارقامی مثل ۱۷ میلیارد تومان در میان ارقام درشت بودجه‌ای به نظر ناچیز بیاید، اما برای درک بهتر می‌توان به بودجه کل ستاد بحران کشور معادل ۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اشاره کرد، یعنی حدود چهار میلیارد کمتر از دانشگاه اهل بیت. سال ۱۴۰۰ این ۴۳ نهاد جمعا هفت هزار و ۲۵۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بودجه دریافت خواهند کرد.
طی دو هفته گذشته محدودیت‌های کرونایی شدیدی در استان تهران آغاز شد که تعطیلی اصناف و محدودیت تردد در شهر نیز جزو آن‌ها بود، اما از ابتدای این هفته و تغییر وضعیت پایتخت از قرمز به نارنجی، برخی از محدودیت‌ها برداشته شد.
در بودجه سال آینده پیش‌بینی شده است زوج‌های فاقد مسکن در صورتی که صاحب فرزند سوم شوند ۷۰ میلیون تومان وام دریافت می‌کنند. حسین کمالی در پاسخ به این سوال که ۷۰میلیون تومان چه دردی از خانواده مستاجر دوا می‌کند؟ گفت: دردی را دوا می‌کند یا نه را کنار بگذارید، چون این وام را به هیچ کس نمی‌دهند. من می‌گویم: "بچه دار نشوید هیچ خبری نیست."
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

جمع قربانیان کرونا در فارس به ۲۶۱۷ نفر رسید

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ابتدای شیوع بیماری کووید۱۹ تاکنون در استان فارس، ۲۶۱۷ نفر به دلیل ابتلا به این بیماری، فوت کرده‌اند.
نویسنده جوان لر در یادداشتی درس آموز خطاب بهاره رهنما به دلیل توهین به قوم لر نوشت:

از خود بی خبر، شعور ذاتی است

قوم لر در طول تاریخ این سرزمین به ایمان، شجاعت و دلیری و بزرگی شهره اند این قوم اصیل قطعا با اظهارات تهی از شعور یک سلبریتی ! کوچک نخواهد شد اما در این یادداشت تنها سعی می شود پاسخی به سرکار خانم رهنما داده شود. نگارنده همچون او از مسیر ادب خارج نمی شوید و طبق آموزه های دینی خود دلسوزانه با دلی پر خون به عنوان یک جوان لر نکاتی را تقدیم می دارد.

مدیر کل کمیته امداد مازندران خبر داد:

صاحب خانه شدن ۱۲مددجوی بهشهری

مدیر کل کمیته امداد مازندران گفت: کلنگ احداث ۱۲واحد مسکن مددجویی در شهرستان بهشهر این شهرستان به زمین زده شد.