عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

مجموع هزینه‌های صدا و سیما برای سال آینده ۱۰ هزار و ۲۸۳ میلیارد تومان پیش بینی شده که در مقایسه با بودجه سال جاری ۶۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.
دستور جدی استاندار قزوین به مدیر شرکت شهرک‌های صنعتی استان؛

بساط دلالی در اراضی شهرک‌های صنعتی قزوین برچیده شود

در آستانه دهه فجر و چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین طی مکاتبه با مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان، دستور شروع برخورد با دلالی زمین در شهرک‌های صنعتی استان را صادر و بر لزوم ارائه‌ گزارش به مردم در ایام دهه فجر به عنوان ولی‌نعمتان اصلی انقلاب تأکید کرد.
قرارگاه ملی امداد اجتماعی جامعه مداحان کشور با رویکرد تسهیل‌گری و هم‌افزایی ظرفیت‌های مردمی و داوطلبانه در حوزه آسیب‌های اجتماعی، امداد اجتماعی و خدمات اجتماعی خیرانه، آغاز به‌کار کرد.
همه ما می‌دانیم که کار کردن و پخت و پز در یک آشپزخانه کوچک تا چه اندازه می‌تواند سخت باشد بخصوص زمان‌هایی که مهمان داریم و لازم است برای پذیرایی از مهمان غذا به میزان زیادتری آماده کنیم.
به علت شیوع سویه جدید کرونا و رعایت حداکثری دستور العمل‌های بهداشتی، احتمال لغو راهپیمایی یوم الله 22 بهمن، وجود دارد.
روایتی از درد دل و مذاکره حضوری با دکتر نوربخش رئیس کل فقید سابق بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را برای این شرح حال بازنشستگان و کوتاه نوشت؛ مناسب می دانم.
دبیر علمی علوم پایه کنگره فناوری‌های نوین زخم و ترمیم گفت: حدود ۱۳ درصد افراد دنیا چاق هستند و کشور ما رتبه ۶ دنیا را در این زمینه دارد.
نرخ خرید خدمت سربازی در سال 80 بین 1.5 تا 3 میلیون بوده و حالا 250 تا 600 میلیون شده! در حالی که دستمزدها و درآمدها افرایشی این گونه نداشته و به نظر می‌رسد انفجار قیمت ملک و دلار و طلا را معیار قرار داده‌اند. اما این که ملک و دلار و طلا نیست تا تابع عرضه و تقاضا و تحریم باشد. می خواهید مشکلی را حل کنید یا تنها یک منبع درآمد است؟ پس چرا به تحکیم خانواده و فرزند‌آوری ربط داده شده؟
مسابقه فوتبال تیم‌ملی ایران و عراق برگزار و برای سومین دوره پیاپی تیم‌ملی به بزرگ‌ترین میدان جهانی فوتبال یعنی جام‌جهانی رفت. به همه مردم و همه دست‌اندرکاران حوزه فوتبال، بازیکنان و کادر فنی که این فضا را ایجاد کردند، تبریک می‌گویم. طبیعتا من هم به عنوان یک شهروند هم شاد شدم و هم در چشم‌هایم اشک جمع شد. نه فقط یکبار که چند بار هر بار تصاویر را نگاه می‌کردم که مردم شادی می‌کنند، خیلی ذوق زده شدم و احساساتم را به شکل‌های مختلف نشان دادم.
قبل از بازی تیم ملی فوتبال ایران با عراق شاهد کش و قوس‌های فراوانی در خصوص حضور یاعدم حضور تماشاگران در ورزشگاه بودیم و مهم‌ترین نکته‌ای هم که در این میان مطرح بود این بود که آیا زنان هم می‌توانند این دیدار مهم را در استادیوم آزادی و از نزدیک تماشا کنند یا خیر.
رئیس بانک سلول، بافت و عضو مرکز تحقیقات پزشکی قانونی درباره شرایط و نحوه اهدای جسد برای مقاصد آموزشی که به اهدای کالبد آموزشی نیز مشهور است، گفت:‌ وقتی فردی که دارای کارت داوطلب اهدای جسد است، فوت می‌کند، پزشکی قانونی با خانواده این فرد مرتبط می‌شود، یا در مواردی با توجه به وصیت این افراد، خانواده به سراغ پزشکی قانونی آمده و درخواست اهدای جسد را مطرح می‌کنند. در ادامه پیکر فردی که برای انجام مقاصد آموزشی، اهدای کالبد کرده است، به بهشت زهرا(س) منتقل شده و بعد از انجام تشریفات مذهبی به پزشکی قانونی منتقل شده و سپس آماده سازی پیکر متوفی انجام می‌شود.
شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسات گذشته سندی را تحت عنوان سیاست‌ها و اقدامات تقویت و ترویج نامگذاری متولدین جدید مبتنی بر فرهنگ اسلامی ـ ایران به تصویب رسانده است. معنای این اقدام چیست؟ انتخاب نام کودکان جزو خصوصی‌ترین موضوعات خانواده‌هاست.
معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با توجه به ماده ۳۵ آیین نامه قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران به زودی مجوز صدور اسناد مالکیت تک برگ توسط دفاتر اسناد رسمی صادر می‌شود.
مسولان فنی صداوسیما از احتمال هک خبر داده‌اند. همچنین معاون فنی صداوسیما در توضیحاتی که از شبکه خبر پخش شد احتمال داد که کشورهای صاحب تکنولوژی با استفاده از زیرساختهای موجود در تجهیزات این کار را کرده باشند. البته او تاکید کرد که هنوز هیچ کدام از احتمالات قطعی نیست و مسولان امر در حال بررسی موضوع هستند.