عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

یک کارشناس ارشد تغذیه با اشاره به فواید بسیار نوشیدنی چای گفت: این فواید زمانی نصیب بدن می‌شود که چای به‌صورت تازه‌دم و به میزان متعادل مصرف شود.
صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با بیان اینکه مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان سپس به دولت رفت تا دولت بعد از تصویب آن را ابلاغ کند، اما دولت حقوق سایر سطوح را ۱۰ درصد افزایش داد، خاطرنشان کرد: دولت از آن تاریخ تا به امروز هنوز شفاف درباره این موضوع نظر نداده است. دولت معتقد است چون حقوق بازنشستگان صندوق کشوری و لشگری ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است، حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هم باید ۱۰ درصد افزایش یابد.
فرهنگ عمومی مردم و مدیریت فرهنگی و اجتماعی در جامعه ما، مملو از تضادها و پارادوکس های عجیب و غریب است.

چندی پیش رهبر معظم انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای جامعه عشایری کشور فرمودند هرکس مردم را ناامید کند، برای دشمن کار می‌کند. رهبر انقلاب، تضعیف ایمان دینی، تضعیف امید و خوش‌بینی به آینده کشور را از‌جمله مؤلفه‌های جنگ نرم علیه ملت دانستند و خاطرنشان کردند: القای بی‌آیند‌گی، بن‌بست و اینکه مسئولان اداره کشور را بلد نیستند، از‌جمله کارهای بدخواهان ایران است و امروز هرکس مردم را از آینده ناامید، یا ایمان‌های مردم را تضعیف، یا مردم را به تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های مسئولان بی‌اعتقاد یا بدبین کند، چه بداند و چه نداند، به سود دشمن کار می‌کند.
«به شوهرم شک دارم، می‌تونین کمکم کنید؟» این پیام را برای چند کارآگاه خصوصی‌ که در فضای مجازی فرستادیم و آن‌ها گفتند: «تمام تلاش‌شان را از گذاشتن جی‌پی‌اس تا شنود و تعقیب و گرفتن عکس می‌کنند تا برایم مدرک پیدا کنند و به من اطمینان دادند که لحظه به لحظه تعقیب را با گرفتن فیلم و عکس و ارسال لوکیشن لایو از سوژه مدنظر به من اطلاع خواهند داد.»
مراسم دعای روح‌بخش عرفه با حضور پرشور زائران بیت‌الله الحرام در فضای معنوی خیمه بعثه مقام معظم رهبری در صحرای عرفات آغاز شد.

مدیر عامل موسسه خیریه نیکان ماموت از آمادگی از این مجموعه برای جمع آوری کمک های نقدی برای هموطنان آسیب دیده از سیل هرمزگان خبر داد.
رومن رولان در کتاب «زندگی و آثار» خود جمله قصار جالبی دارد که انگار وصف‌الحال شرایط امروز کشور ماست، زمانی که می‌گوید: «مرا با حقیقت بیازار، اما هرگز با کذب، آرامم نکن!»
در لیست بهترین شهرهای دنیا برای زندگی یعنی شهرهایی که شهروندانش کیفیت خیلی خوبی برای زندگی‌کردن دارند، از آب‌و‌هوای تمیز برخوردارند، میزان استرس در آنها پایین است و خدمات رفاهی در بهترین شکل آن وجود دارد، تهران این پایتخت بدقواره و کثیف کشور ما جزء 10 شهر بد دنیا قرار گرفته است.
چند سالی است زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در ایران به گوش می‌رسد و مسوولان کشور بارها در خصوص پیامدها و خطرات ناشی از کاهش رشد جمعیت در کشور هشدار داده و برنامه‌هایی را هم برای جلوگیری از کاهش بیشتر جمعیت در نظر گرفته‌اند.
رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به اخبار اخیر درباره معجزه در درمان سرطان واکنش نشان داد گفت: درمان اصلی تومورهای سرطانی هنوز فقط جراحی است و مابقی درمان جانبی است.
واژه‌ها بازنمایی‌کننده‌ و ابزار اندیشه و شناخت به‌ شمار می‌روند. برخی واژه‌ها نمایانگر مفهوم(پنداره) و برگرفته از بنیان‌هایی دیرپا و ریشه‌ای هستند. هویت(شناسه) یکی از آن مفهوم‌هایی است که در پی خود لایه‌ها یا دسته‌بندی‌هایی از جمله هویت فردی، کاری/سازمانی، جنسیتی، خانواده/خویشاوندی، قومی‌ و ملی‌ را به همراه می‌آورد.
استادیار دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران گفت: حدود ۵۰ درصد احساس خوشبختی به ژنتیک ما مرتبط است. یعنی به صورت ژنتیکی استعداد بعضی افراد برای اینکه حال خوبی داشته باشند بهتر است و برعکس بعضی افراد استعداد این را دارند که از حال خوب خود فاصله بگیرند و درگیر افکار منفی شوند.
اعتراضات و تجمعات پاره‌ای گروه‌های اجتماعی در ماه‌های اخیر، بر سر موضوعاتی صنفی کنش‌هایی در گستره مفهومی «عدالت اجتماعی» است که اتفاقاً هم مردم و هم حاکمیت بر سر آن توافق دارند.
چاقی شکمی باعث مقاومت بدن نسبت به انسولین و افزایش قند خون می‌شود. چربی اضافه در ناحیه شکم علت عمده مرگ و ناتوانی در اثر سکته مغزی، حمله قلبی، فشار خون بالا، دیابت، سرطان، آرتروز، کبد چرب و در نهایت، افسردگی است.