عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

این روزها بازار افزایش قیمت مسکن داغ داغ شده و دولت همچنان برای کنترل این بازار آشفته در حال شعار دادن است و برای تولید مسکن با هدف کاهش قیمت قدمی برنداشته است.
معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا گفت: بر اساس رصد فضای مجازی و شکواییه‌های قضائی واصله به پلیس فتا، مجرمان سایبری از پیام رسان‌های بومی و غیربومی برای مقاصد کلاهبرداری خود استفاده کنند.
درباره دهه شصتی‌ها  که فراز و نشیب فراوانی را طی کرده‌اند.
تحولات و رویدادهای مهمی طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته در کشور رخ داده که فقط یکی از بد‌ترین آنها، به‌ دلیل تمرکز شدید برخی رسانه‌ها، بیش از سایر موضوعات دیده شده و بسیاری نیز که آرام‌بخش، غرورانگیز و امیدآفرین بوده، به‌ دلیل عدم توجه کافی رسانه‌ها دیده نشده‌اند.
کاربرد زبان نو توسط مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان خبرگان اشاره مستقیم به عبارات مورد نظر بوده که باید اساتید و مربیان در هر مقطع و سطح ضمن رعایت اصول ادب و مفاهیم اخلاقی قدم به مسیر برقراری ارتباط با نسلهای نو بگذارند.
منتظر هستم تا لبخند رضایت را روی چهره همه اقشار با هر زبانی، جنسی، قومیتی و.. ببینم. البته ای کاش به گونه ای بود که جای لبخند قهقهه شادی را می شنیدم. خیلی وقت هست از ته دل شاد نشدیم و شادی نکردیم. شادی که حق همه است ولی مدت های مدیدی است که در سبد زندگی برخی این ضرورت زندگی، حذف یا کمرنگ شده است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا، بر تشدید نظارت های پلیس راهور از مراکز تعویض پلاک در روزهای پایانی سال تاکید کرد و گفت: بیش از ۷.۵ میلیون نوبت اینترنتی برای نقل و انتقال وسایل نقلیه از ابتدای سال تا کنون انجام شده است.
​سرپرست شبکه دامپزشکی سرایان با بیان اینکه کشتارگاه دام تحت نظارت و کنترل کارشناسان است، اظهار کرد: لیبل نصب شده بر روی لاشه معرف و نمایانگر جنسیت لاشه است.
ما متاسفانه شاهد رویداد چنین قتل‌های ناموسی از سمت پدران به ویژه در مناطق محروم کشور هستیم؛ به این علت که مجازات پیش‌بینی شده توسط قانون‌گذار از باب تعزیر در قانون مجازات اسلامی سبک است و به رغم آنکه قاعده کلی این است که اگر کسی یک مسلمانی را به عمد بکشد برابر قاعده فقهی قصاص، بایستی شخص قاتل قصاص شود اما به جهت همین موازین فقهی چنانچه پدری مرتکب قتل عمد فرزند خود شود از مجازات قصاص مبرا است و صرفا از جنبه نظم عمومی جامعه مجازات تعزیری برای او در نظر گرفته می‌شود.
حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس از قرارداد ساخت یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار مسکن ملی توسط سرمایه‌گذاری خارجی خبر داد و گفت: این شرکت خارجی با مبلغی معادل ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به ازای هر متر مربع و بهره‌گیری از مصالح و نیروی انسانی داخلی و بومی عهده‌دار ساخت و سرمایه‌گذاری شده است.
مدیران عامل جمعیت‌های استانی هلال احمر صبح امروز از سراسر کشور به آبادان رسیدند تا در کنار مدیران عالی ستادی به گفت‌وگو و تبادل تجربه پیرامون فعالیت‌های متنوع هلال احمر بپردازند.
به منظور رعایت حال مهارت آموزان حادثه دیده در زلزله خوی، پایداری شرایط جوی در برخی از استان‌ها آزمون جامع پایانی مهارت آموزان مشمولان ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان (استخدامی‌های سال۱۴۰۰ آموزش و پرورش) و جاماندگان دوره‌های قبل فردا، پنج‌شنبه، چهارم اسفندماه برگزار می‌شود.