عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

اتحادیه تعاونی مصرف فرهنگیان برای اولین بار با بهره‌گیری از فناوری‌های روز و با هدف گسترش عدالت آموزشی و توسعه آموزش نوین در سطح کشور نسبت به برگزاری دوره‌های آمادگی کنکور سراسری و امتحانات نهایی با نام «اتما آموزش» اقدام نموده است.

آیین رونمایی از اتوبوس‌های جدید شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران به مناسبت شصت و هفتمین سالروز تاسیس اتوبوسرانی تهران برگزار شد.
درحالی که شرکت اسنپ مدعی است که زمانی‌که مسافری برای بازگویی شکایت خود با تیم پشتیبانی تماس می‌گیرد یا حتی اعتراض خود را در یکی از شبکه‌های اجتماعی عنوان می‌کند، کارشناسان مربوطه بعد از شنیدن قصه مسافر و راننده و بررسی اطلاعات مربوط به سفر تلاش می‌کنند موضوع را به بهترین شکل ممکن حل کنند اما؛ شنیده ها حاکی از این است که بسیاری از کاربران در شکایات خود در حالی که سند مشخصی نیز دارند اما موفق به احقاق حق خود نشده و جملات ضد و نقیضی از پشتیبانی اسنپ دریافت می کنند.
وجود چنین نسل جوان و نوجوان مومن، معتقد، پاک‌سرشت و زیبا فطرتی که فراتر از ظواهر و شمایل به ارزش‌های دینی و باورهای انقلابی پایبند است، یک مزیت و نقطه قوت ارزشمند برای کشور و نظام اسلامی محسوب می‌شود؛ این دقیقاً یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌‌ترین نقاط تقابلی ما با نظام سلطه و دشمنی است که کمر به تضعیف و نابودی این کشور و نظام اسلامی بسته است.
شب شهادت مولا علیه‌السّلام در تفنّنات فجازی به گفت‌وگوی مکتوبی برخورد کردم از دو دانشجوی همکلاسی؛ که یکی دیگری را بشارت تعطیلی روز بیست‌ویکم رمضان داده‌بود و دیگری در پاسخ برآمده‌بود که: «خدا علی را بیامرزه، که موجب این تعطیلی شد!»؛ و کار به این‌جا ختم نشده‌بود و هشتگ مشمئزکننده‌ای را هم تازه کرده‌بود.
هر دو ماده اصلی موجود در ترنک، یعنی فنتانیل و زایلازین، اثرات تخدیری سریعی، چون کاهش ضربان قلب و افسردگی تنفسی (کاهش دم و بازدم) دارند و به همین علت هم ترکیب ابرقوی آن‌ها می‌تواند احتمال اوردوز را بسیار بالا ببرد.
دفاع، پاداش مشروع به بدی و زیان و از نگاهی دیگر، مجازاتی است که در برابر تعرض انجام می‌شود؛ بدین نحو هم بدی جبران می‌شود و هم نظم در جامعه استقرار می‌یابد.
یک مقام رسمی روز دوشنبه گفت که طالبان، خانواده‌ها و زنان را از رفتن به رستوران‌های دارای باغ یا فضای سبز در ولایت هرات در شمال غربی افغانستان منع کرده است. او گفت که این حرکت در پی شکایت علمای دین و افراد جامعه مبنی بر اختلاط جنسیت در چنین مکان‌هایی صورت گرفته است.
مملکت و مردم با مشکلات مالی و معیشتی سنگینی روبرو هستند و نمی‌شود بر بار مشکلات افزود و تباهی را به عبارات سهل و بلاتاثیر فروکاست. این کارها موجب رنجش گروهی از مردم، بی تفاوتی جماعتی از افراد و سرانجام واکنش جماعتی خواهد شد.
در دنیای امروز بخش مهمی از دلایل هر ادعایی در پس‌زمینه تبلیغ وجود دارد.
فقر محبت بین مردم و حتی خانواده ها و احساس تنهایی اجتماعی که امروزه یکی از نگرانی های جدی محسوب می شود نیز موضوع جدی است که نباید از آن غافل شویم.
بیش از چهار ماه از انتشار اولین خبرهای رسمی مسمومیت‌های دانش آموزان شهر قم در ۹ آذر ۱۴۰۱ و بیش از یک ماه از اظهارات رهبری در ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ و تاکید ایشان به مسئولین برای دنبال کردن موضوع مسمومیت‌ها با «جدیت» و «اشد مجازات» عوامل برای این «جنایت بزرگ و غیر قابل اغماض» می‌گذرد.
معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر درخصوص حج تمتع امسال گفت: با توجه به تاکید نماینده ولی فقیه در حج و زیارت، اولویت با اعزام هرچه بیشتر زائران است و در اعزام پزشکان محدودیت اعمال خواهد شد.