عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

فناوری‌های نوین، بشر را به دنیای جدیدی از رشد هدایت کرده و انسان را به جایگاه‌های قابل احترام رسانده است اما به موازات این رشد و ترقی‌های بشری که به قیمت عمر و سلامتی خیلی از دانشمندان تمام شده، افرادی پیدا شدند که فناوری و رشد را وسیله فریب دیگران و پر کردن جیب‌های خود نمودند.
انتقاد روزنامه جوان از روزنامه اصلاح طلب:

قرآن در مورد حجاب، امر می کند نه توصیه

روزنامه سازندگی در مطلبی حجاب را امری اختیاری دانست و نوشت: «چنانکه عده‌ای از دین‌شناسان و مجتهدان و مفسران گفته‌اند بر این باورم که حجاب در قرآن به زنان مؤمن توصیه شده نه اجبار و اساساً اسلام در هیچ مقوله اعتقادی حتی در اصل دین موافق اجبار نیست. آیه مشهور «لا اکراه فی الدین...» گواه این سخن است.»
متخصص سالمندشناسی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران ضمن تشریح پیامدهای سالخوردگی جمعیت، گفت: کشور در کمتر از ۲۰ سال آینده با پدیده انفجار جمعیت سالمندی روبرو می‌شود.

زندگی سفری است که هر قدم از مسیر آن را باید لمس کرد چشید و از آن لذت برد.
با اشاره با اقدام شهرداری تهران در جداسازی‌ زنان و مردان در مترو

یک گام تا دیوارکشی بین زن و مرد در خیابان؟!

شهرداری تهران جداسازی‌ زنان و مردان در پایتخت را با جداسازی در مترو و تشکیل ستاد حجاب‌وعفاف در درمانگاه‌های شهر تهران شروع کرده‌ است. آن‌طور که علیرضا زاکانی، شهردار تهران می‌گوید این جداسازی‌ها مربوط به اعتراضات سراسری اخیر نیست و قبل از جریانات سال 1400 برنامه جداسازی‌ها را چیده بودند.
سازمان بهزیستی به عنوان بازوی اصلی در حوزه کودکان کار و خیابان می‌گوید: طبق پیمایش انجام شده توسط سازمان بعضا بوده‌اند کودکان خیابانی که در دهک‌های درآمدی ۹ و ۱۰ قرار داشته‌اند اما از قِبَل کار در کف خیابان این مبالغ به دست نیامده است.


مقایسه آخرین سواری‌های ایرانخودرو در سامانه یکپارچه

خودرو رانا بخریم یا تارا؟

تارا اتوماتیک که دومین محصول گرانقیمت ایرانخودرو در کارخانه است، به متقاضیان اولین مرحله یکپارچه حدود ۴۹۰ میلیون فروخته می‌شود و قیمت رانا پلاس برای آن‌ها ۳۰۵ میلیون است.
در نشست «امام پاریس/ امام تهران» مطرح شد؛

تغییر نظر امام خمینی درخصوص برخی مسائل درست و منطقی بود

دکتر جواد منصوری نویسنده و پژوهشگر تاریخ انقلاب اسلامی اظهار کرد: ویژگی‌های شخصیتی که امام داشتند به ندرت در دنیا وجود دارد و کمتر رهبری وجود دارد که اینگونه رفتاری داشته باشد.
مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: 2300 تشکل کارگری و کارفرمایی صنفی در استان تهران فعالیت دارند که نسبت به سال گذشته 35 درصد رشد داشته است ضمن آنکه 35 هزار مورد بازرسی از واحدهای اقتصادی استان در جهت ارتقای سطح ایمنی کار انجام شده است.
رئیس سازمان حمایت طی نامه‌ای به شرکت‌های خودروسازی آرین پارس موتور، ایلیا، بهمن موتور، کرمان موتور، مدیران خودرو، فردا موتور، مکث موتور و نورا موتور پارس بر ممنوعیت افزایش قیمت خودروهای مونتاژی قبل از تعیین تکلیف این موضوع از سوی شورای رقابت تاکید کرد.
دریک دهه اخیر و با ورود پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی نوع جدیدی از تاثیرگذاران در این شبکه‌ها به وجود آمده و رشد کرده اند که تاثیر زیادی بر تمامی ابعاد زندگی مخاطبان خود دارند، به همین دلیل بسیاری از کشورهای جهان اقدام به وضع قوانین برای فعالانی مانند اینفلوئنسر و بلاگرها کرده‌اند.