عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

با گسترش روز افزون تکنولوژی و رشد روزافزون خرید‌های آنلاین، مفهوم کش بک (Cashback) به عنوان یک راهکار جذاب برای تحریک و جذب مشتریان در بازار آنلاین مطرح شده است. کش بک، به معنای دریافت بخشی از هزینه‌ی خرید برگشتی به مشتریان است و از طریق سرویس‌ها و برنامه‌های کش بک، مشتریان قادرند پس از خرید محصول یا استفاده از خدمات، درصدی از هزینه‌ی خود را به صورت نقدی یا اعتباری دریافت کنند.
تلویزیون و سولاردام برای خیلی از افراد جزو دستگاه‌های ضروری منزل بوده و بسیاری از ما تقریبا به استفاده از این دستگاه‌ها عادت کرده‌ایم. وقتی خسته از کار روزانه به منزل می‌رسیم، ممکن است بخواهیم پای تلویزیون بنشینیم و دقایقی برنامه‌ی دلخواهمان را نگاه کنیم و یا ترجیح دهیم بعضی از کارهای اینترنتی خود را بر روی صفحه تلویزیون انجام دهیم. بعد از دقایقی برای گرم کردن غذا به سمت مایکروویو یا سولاردام می‌رویم تا خیلی سریع غذا را گرم کرده تا حین تماشای تلویزیون غذا نیز حاضر و آماده باشد.
با توجه به استقبال و هجوم بی‌سابقه‌ای که زائران اربعین حسینی به مرزهای زمینی کشور در سال گذشته برای رسیدن به کشور عراق داشتند، امسال مسئولان ذی‌ربط با برنامه‌ریزی و تلاش بیشتری درحال زمینه‌سازی برای عبور هرچه بهتر و آسان‌تر مردم از مرزهای کشور هستند.
مردم خسته‌اند از اصل دانستن حجاب و فرع شمردن تورم و گرانی که کمر آنها را شکسته است؛ مردم بیزار از دیده نشدن آثار شوم سال‌ها تحریم بر پیکره و روح جامعه و بی‌تفاوتی در برابر مهاجرت نخبگان و ورود جمعیت‌های کثیر غیر ایرانی به شهرهای وطن هستند، مردم از شنیده نشدن انتقاد و اعتراض و از سرگردانی نسل جوان بیزارند.
با وجود تمام دشواری‌های اقتصادی که مردم با آن مواجه هستند، اما شرایط کسب‌و‌کار آسان هم برای‌شان فراهم شده است. در دنیای مدرن و با پیشرفت علم و ظهور اینترنت هر شخص می‌تواند در خانه بنشیند و با کمک یک گوشی و سیستم کسب درآمد میلیونی داشته باشد. گروهی از مشاغل  هستند که بدون  محدودیت مکانی و زمانی می‌توان به آن‌ها پرداخت. اما موضوع مهم این است که در اغلب این مشاغل آموزش تایپ ده انگشتی ضروری بوده و افراد جویای کار اینترنتی باید آن را بیاموزند.
ثبت شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود در مناطق مختلف ایران، از جمله تهران، به همراه هزینه‌ها و مراحل مربوطه، یکی از مواردی است که افرادی که به دنبال ثبت شرکت هستند با آن مواجه می‌شوند.
در شرایط فعلی چند دستگاه برنامه ریزی و حمایتی دولتی مثل وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی، سازمان بهزیستی کشور، کمیته امداد امام، سازمان اموراجتماعی کشور، شهرداری ها و تشکل ها و موسسه های مردم نهاد و خیریه ها هریک طرح و برنامه هایی را در حوزه ساماندهی کودکان کار و خیابانی به اجرا می گذارند و خدماتی ارائه می دهند.
یکی از معضلاتی که جامعه امروز با آن دست و پنجه نرم می‌کند پیری جمعیت است که این موضوع در آینده‌ای نه چندان دور نمود بیشتری پیدا می‌کند.
رویکرد جامعه‌شناسانه و تاریخی شریعتی، بیشترین تاثیر را بر خوانش جوانان از دین و نظریه‌های اعتراضی برجای گذاشت.گستره و ژرفای اثرگذاری این خوانش، به‌رغم فراز و نشیب‌هایش، تا سال‌ها پس از پیروزی انقلاب همچنان باقی ماند. اما به مرور و به ویژه پس از جنگ تحمیلی، از حوزه دین، کمتر شاهد نظریات حرکت‌ساز و تبیین‌کننده برای رشد، پویایی و توسعه جامعه بوده‌ایم.
کسانی که مدعی اولویت داشتن برخورد با اختلاس و دزدی هستند باید پاسخ دهند که آیا ربودن تمرکز و مهر و محبت و عاطفه یک زوج که سرمایه اصلی و مقوم زندگی مشترک آنهاست و باعث سرد شدن روابط در کانون خانواده می‌شود توسط زنان بی‌حجاب و بد‌پوششی که شاید خودشان هم متوجه اثر کارشان نیستند و به احتمال قریب به یقین راضی به این خسارت هم نیستند کمتر از اختلاس اقتصادی است؟
داستان آزادی یک تناقض بزرگ با تضادهای بی شــمار در زندگی انسانها ست و تاکنون سوءاســتفاده های زیادی از آن شده اســت و خواهد.
با توجه به اهمیت روابط عمومی در شرایط حاضر جامعه و اهمیت آن، جهانیان باید به مدیریت روابط عمومی توجه ویژه نمایند.
هنگامی که راه‌حل اصلی از روی میز سیاستگذاران کنار برود، بیشتر شاهد چنین سیاست‌هایی هستیم که زندگی طبیعی شهروندان را مورد ضرب قرار می‌دهد.
کاربری توئیتری به نام «هادی» با انتشار تصویری از یک محله بالاشهر تهران نوشت: این عکس رو ساعت ۹ شب از ولنجک تهران و یکی از گرونترین خونه‌های ایران گرفتم، به خونه‌ها دقت کنید چرا اکثر خونه‌ها خالیه و چراغی روشن نیست؟