مالیات

اخبار مهم درباره مالیات، فرار مالیاتی، اظهارنامه های مالیاتی و ... را در حوزه مالیات پرسون بخوانید.

ضرر ثانیه‌ای ۱۱۰۰ دلاری ایران از امضانشدن برجام!

مالیات به اندازه کشورهای توسعه یافته، خدمات به اندازه کشورهای فقیر

ماجرای مصوبه شورای پول و اعتبار در خصوص دریافت مالیات از حساب‌هایی که بالای ۳۵میلیون تومان گردش مالی داشته باشد یا در ماه بیش از ۱۰۰ تراکنش داشته باشند از آن دست موضوعاتی است که بررسی آن تصویری شفاف از واقعیت اقتصاد ایران نمایان می‌کند.
در جهانی زندگی می‌کنیم که اکثر کشورها، رتق و فتق امور خود را از طریق مالیات می‌گذرانند و خدمات قابل توجهی نیز به شهروندان خود از این طریق ارایه می‌کنند.
قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان در سال 1398 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و قرار بود تا خرداد ماه سال 1401 اجرایی شود اما به دلیل آنکه در دولت دوازدهم توجه کافی به این قانون صورت نگرفت، زیر ساخت‌های فنی لازم برای اجرای آن فراهم نشد و تا تابستان سال 1400 تنها 10 درصد از سامانه مورد نیاز تکمیل شده بود.
در عملکرد درآمدهای مالیاتی کشور تا پایان تیر ماه سال جاری ۲۳۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی ثبت شده که ۵۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان آن از محل مالیات اشخاص حقوقی بوده است.
بر اساس قوانین مالیات‌های مستقیم وجوه واریزی به حساب‌های بانکی تجاری از درگاه‌های الکترونیکی پرداخت، دستگاه‌های کارتخوان، کارت به کارت، ساتنا، پایا به عنوان فروش تلقی شده و مبنای محاسبات مالیاتی قرار می‌گیرد.
معاون سازمان امور مالیاتی گفت: تاکید می‌کنم که سازمان امور مالیاتی هیچ قصدی برای اخذ مالیات از تراکنش‌های حساب‌های بانکی مردم ندارد و اساسا اخذ مالیات از تراکنش‌های مردم مبنای قانونی ندارد و طبق اصل ۵۱ قانون سازمان امورمالیاتی، امکان اخذ مالیات در کارت به کارت و تراکنش‌ها وجود ندارد.