دیدنی و خواندنی

در سرویس دیدنی و خواندنی هرآنچه در دنیای اطراف برای مخاطب جذاب و آموزنده باشد منتشر می شود.

با توجه به پیشرفت جوامع بشری و سوق یافتن بشر به مصرف مواد غذایی متنوع تر، لزوم وجود انواع نگهدارنده به شدت احساس می شود. یخ یکی از این نگهدارنده ها است که اهمیت فراوانی در جلوگیری از فساد انواع مواد غذایی دارد.
به قول آیت الله میرزا جواد آقا ملکی تبریزی در کتاب شریف المراقبات، خداوند بزرگ در چنین روزی زمین را برای سکنای فرزندان آدم و زندگی بر روی آن آماده فرمود و روزی‌های ما و نعمت‌های پروردگار در چنین روزی گسترش یافته است؛ روزی‌ها و نعمت‌هایی که از شماره بیرون است و کسی را یارای شکر آن نیست و اگر تو در بزرگی شأن دحوالارض اندیشه نمایی حیرت‌زده خواهی شد.
هشدار درباره یک فاجعه تمام عیار؛

۷ شهری که در آینده نزدیک زیر آب می‌روند!

می‌توان انتظار داشت که تا صدسال آینده در مناطق مختلف شاهد بالا آمدن سطح آب بین ۴۰ تا ۶۰ سانتی‌متر باشیم. این اتفاق یک فاجعه تمام‌عیار خواهد بود.
فیلمی تازه در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که ادعا می‌شود تصویری از یک آدم فضایی سه متری است که هفته گذشته سفینه‌اش در لاس‌وگاس سقوط کرده!
چه کسی گفته این روزها بدون ماشین نمی‌شود قدم از قدم برداشت؟ اصلا این عادت ماشین‌سواری معلوم نیست چطوری به جان همه ما افتاده! با هم گفتگویی با مرد ایرانیانجام داده ایم که سوار هیچ وسیله نقلیه‌ای به غیر از دوچرخه نشده است، با هم می خوانیم
جلسه‌ای در پارلمان ایتالیا در روز چهارشنبه شاهد یک رویداد تاریخی بود، زیرا گیلدا اسپورتیلو، همراه با کودک دو ماهه خود فردریکو در جلسه شرکت کرد و در طول جلسه به او شیر داد، چیزی که پیش از این هرگز اتفاق نیفتاده است.