رادیو و تلویزیون

برای باخبر شدن از آخرین اخبار صدا و سیما و شبکه نمایش خانگی، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

در روزهای پایانی دومین هفته از شهریور ماه با فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی شبکه های سیما همراه باشید.
سی و پنجمین قسمت مجله تصویری «خیلی دور خیلی نزدیک»، با پخش گزیده‌ای از انیمیشن خاطره‌انگیز «زنان کوچک» همراه مخاطبان شبکه دو خواهد بود.


فیلم سینمایی «قلب استون» Heart of Stone به کارگردانی تام هارپر با دوبله اختصاصی و به صورت رایگان در پلتفرم «تماشاخونه» عرضه شد.
اعلام نتایج آخرین نظرسنجی صداوسیما و ارقام ۱۵ یا ۲۰ درصدی از تعداد بیننده سریال‌های تلویزیونی، نشان می‌دهد که نگرانی‌های هنرمندان و کارشناسان برای جذب مخاطب در رسانه ملی چندان هم بیراه نبوده است.

گلچینی از سکانس‌های فیلم‌های مذهبی تا تکیه‌های رادیویی بخشی از محتوای برنامه‌های منتخب رادیو در ایام ماه صفر است.

محسن کیایی بازیگر سینما و مجری با انتشار پیامی از قطع فعالیتش در شبکه نمایش خانگی خبر داد.

چند نفر از بازیگران سریال‌های «برکینگ بد» و «بهتره با سول تماس بگیری» برای حمایت از بازیگران و نویسندگان اعتصاب‌کننده همکار خود به صف اعتصاب پیوستند.

مستند «زندگی در یخبندان» با گویندگی ۱۱ نفر از گویندگان گفتار فیلم در واحد دوبلاژ اداره کل تامین و رسانه بین‌الملل سیما دوبله شد.

همزمان با روز مبارزه با تروریسم، فیلم «روباه» از شبکه نمایش پخش می‌شود.

کارگاه تولید مستند علمی در حاشیه "هفته فیلم هنر و تجربه" در شیراز با حضور سیاوش صفاریان برگزار و در خصوص فرآیندهای ساخت این گونه فیلم‌های مستند بحث و تبادل نظر شد.
بعد از گذشت چند ماه از تصمیم تلویزیون نسبت به پخش سریال «۸۷ متر» در شبکه نمایش خانگی و عرضه آن از یکی از پلتفرم‌ها، هنوز از این اتفاق خبری نیست و اینکه چه سرانجامی در انتظار آخرین سریالِ کارگردان باسابقه سینماست، دقیقا مشخص نیست.

مرکز تحقیقات سازمان صدا و سیما طی گزارشی اعلام کرد: سریال «بازپرس» با ۲۲.۵ درصد بیننده، پرمخاطب‌ترین سریال سیما شده و توانسته رضایت ۸۳.۹ درصدی تماشاگران را از آن خود کند.
پس از آن‌که در چند روز گذشته زمزمه‌هایی مبنی بر تعطیلی شبکه جام‌جم به دلیل نداشتن مخاطب منتشر شد، مدیر روابط عمومی و امور مخاطبان این شبکه با صدور اطلاعیه‌ای به این گمانه‌زنی‌ها پاسخ داد.

سریال نمایش خانگی «سووشون»، اقتباسی از رمان پر آوازه‌ی سیمین دانشور نویسنده شهیر ایران، در جدول پخش نمایش خانگی قرار گرفت.