آی نسیم سحری عید آمد

ویژه برنامه‌های شب سال نو که ساعاتی پیش از تحویل سال آغاز شده و تا ساعاتی پس از آن ادامه پیدا می‌کند، نوعی پیش درآمد تولیدات نوروزی به حساب می‌آید که رقابت داغی را بین شبکه‌های گوناگون به وجود می‌آورد.
تصویر آی نسیم سحری عید آمد

به گزارش سایت خبری پرسون، شبکه‌های مختلف تلویزیونی در بازه‌های زمانی مشخصی از سال به بالاترین سطح از رقابت می‌رسند که مهمترین آن تعطیلات سال نو است. روزهایی که مخاطبان تلویزیون وقت بیشتری برای نشستن پای برنامه‌های نوروزی داشته و برنامه‌سازان شبکه‌های مختلف را به تکاپو برای تولید آثاری سرگرم کننده وادار می‌کنند.

ویژه برنامه‌های شب سال نو که ساعاتی پیش از تحویل سال آغاز شده و تا ساعاتی پس از آن ادامه پیدا می‌کند، نوعی پیش درآمد تولیدات نوروزی به حساب می‌آید که رقابت داغی را بین شبکه‌های گوناگون به وجود می‌آورد. شب سال نوی امسال نیز از این قاعده مستثنی نبوده و شبکه‌ها ویژه برنامه‌های مختلفی را پیش روی مخاطبان خود قرار دادند. «آی نسیم سحری عید آمد» که به مدت ۱۲ ساعت روی آنتن شبکه نسیم رفت، یکی از آنها به حساب می‌آید که موفق عمل کرده و در مواجهه با مخاطبان نیز نمره قبولی گرفته است.

برنامه‌هایی از این جنس از یک سری فرمول ثابت و صد البته موفق و امتحان پس‌داده سود می‌برند که از جمله می‌توان به دعوت از میهمان‌های مختلف و گفت و گوی مجری با آن اشاره کرد. همین طور حضور خوانندگان شناخته شده که لا به‌لای گفت و گوها به اجرای ترانه‌های خود می‌پردازند. آی نسیم سحری عید آمد نیز از همین قاعده کلی تبعیت کرده و جدول پخش خود را بر همین اساس بسته است. منتها با این تفاوت که ظرافت‌های زیادی در بخش‌های یاد شده به کار گرفته که موفقیت نهایی آن را تضمین کرده است. مجری یکی از مهمترین و کلیدی‌ترین عناصر برنامه‌هایی از این دست است که سکان هدایت برنامه را در دست داشته و در ریتم بخشیدن به آن نقشی حیاتی دارد.

سازندگان ویژه برنامه شب سال نوی نسیم با انتخاب فرزاد حسنی به عنوان مجری، از او به عنوان مرکز ثقل برنامه بهره گرفته و بخش مهمی از راه موفقیت را طی کرده‌اند. حسنی که پس از مدت‌ها غیبت بار دیگر به قاب کوچک بازگشته، از آن دسته مجری‌هایی است که تسلط خوبی روی کلام خود داشته و به اصطلاح به اندازه رفتار می‌کند. چه هنگامی که با مهمان خود وارد شوخی شده و چه هنگامی که فضایی عاطفی روی برنامه سایه می‌اندازد.

حسنی که سابقه بازیگری هم دارد، از این فن به خوبی در اجرا بهره گرفته و مخاطب خود را تحت تاثیر قرار می‌دهد. از طرف دیگر تهیه‌کنندگان آی نسیم سحری از حضور دو سه مجری جلوی دوربین خودداری کرده و آن را به یکی از مهمترین نقاط قوت برنامه خود تبدیل کرده‌اند. در عین حال فضای بیشتری هم در اختیار فرزاد حسنی قرار داده‌اند تا اجرای استانداردتری را شاهد باشیم.

در انتخاب میهمان‌ها نیز ظرافت زیادی به خرج داده شده و چهره‌هایی انتخاب شده‌اند که جذابیت‌های زیادی برای مخاطبان خود دارند. برای مثال می‌توان به حامد بهداد، بهرنگ علوی و میلاد کی‌مرام در کنار چهره‌ای بزرگ از موسیقی سنتی ایران به نام ایرج خواجه امیری اشاره کرد.

دیگر برگ برنده این برنامه در انتخاب میهمان، حضور دوبلورهای معروفی همچون خسرو خسروشاهی، منوچهر والی‌زاده و ناهید امیریان است که گفت و گوی حسنی با آنها به واسطه حضور وی به عنوان دوبلور، جذاب و شیرین از کار درآمده است.

موسیقی نیز بخش مهمی از آی نسیم سحری به حساب می‌آید که نام خود را از یک ترانه مشهور نوروزی اوایل دهه هفتاد گرفته است. حضور و اجرای خوانندگانی همچون امیرعباس گلاب، علیرضا طلیسچی و حامد همایون یکی دیگر از وجوه جذاب برنامه فوق به حساب می‌آید. به خصوص همایون که پس از دو سه سال دوری از پیش چشم مخاطب، حضور گرم و گیرایی داشته و مخاطبان برنامه را غافلگیر می‌کند.

منبع: ایرنا

624710