خراسان رضوی

مهمترین اخبار

محمد حسین درودی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: تعداد قابل توجهی از قضات دستگاه قضایی را برای بررسی بدون نوبت تخلفات و شکایات انتخاباتی در نظر گرفته ایم.
آیت‌الله سید احمد علم الهدی با تأکید بر ضرورت مشارکت مردم در دور دوم انتخابات اظهار کرد: امروز مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات به‌عنوان تصویر روشنی از مردم‌سالاری دینی است. در این باره، نکته‌ای که همه باید به آن توجه داشته باشیم، این است که اصولاً مردم‌سالاری تأسیس مدرنیسم نبود چون بعضی‌ها خیال می‌کنند مبدأ مردم‌سالاری دین از مدرنیته بوده است.

امام جمعه مشهد گفت: در دولت سیزدهم چند اصل فرهنگی بنیان‌گذاری شد. اولین فرهنگ احیاشده در این دولت، فرهنگ کار و تلاش بود و در کارگزاران کشور نیز این فرهنگ به خوبی جا افتاد. شهید رئیسی با همین وزرا و مدیران کار می‌کرد و به مردم خدمت می‌رساند. در این ۳ سال دولت شهید رئیسی از ۸ سال هر دولتی دیگری خدمات گسترده‌تری برای مردم انجام شد. وجود چنین دولتی و نشان دادن چنین مدلی از حکمرانی، زمینه‌ساز ظهور است.‌

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شهرداری به خیلی از مجموعه و نهادهای دیگر در شهر کمک می کند اما وظیفه ای در این خصوص ندارد و در جایی از قانون نیامده است که شهرداری باید دفاتر نماینده مجلس را تجهیز کند.
معاون اجتماعی و مشارکت های مردمی سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: در قالب طرح باهم و در راستای ارتقا بهبود روابط زوجین برای زوج های جوان همایش بنیان های روانی و رویدادهای اجتماعی برگزار می‌کند.
فرماندار مشهد مقدس گفت: مشارکت مشتاقانه مردم از انتخابات همچنان ادامه دارد و تا این لحظه میزان مشارکت کنندگان به نسبت انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ با ۲۰ درصد افزایش مواجه بوده است.
مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی گفت: یکی از مزیت های رقابتی نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه جهانی که به آن کم پرداخته شده موضوع فراهم کردن زمینه برگزاری عادلانه، منصفانه و مردم پایه انتخابات است.
معاون امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی گفت: ۲۰ هزار نفر در سه لایه در محل شعب اخذ رای از نظم و امنیت انتخابات محافظت می کنند.
مشهد دومین شهر پرجمعیت ایران و مرکز استان خراسان رضوی است و به دلیل وجود حرم امام رضا (ع) هشتمین امام شیعیان، یکی از مهم‌ترین شهرهای مذهبی جهان اسلام به شمار می‌رود که هر روز شاهد حضور توریست‌های داخلی و خارجی زیادی است. جذابیت این شهر به همین‌جا ختم نمی‌شود، این شهر علاوه بر جاذبه‌های مذهبی متعدد، جاذبه‌های توریستی و تاریخی زیادی هم دارد.
مدیرکل حمایت از تولید صنایع دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اعلام کرد:

تغییر حمایت معاونت صنایع‌دستی از فردی به گروهی

مدیرکل حمایت از تولید صنایع دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: نوع حمایت از تولید صنایع‌دستی معاونت صنایع‌دستی از فردی به گروهی تغییر می‌کند.