انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

علی بهادری جهرمی گفت: به منظور تقویت تولید انرژی برق، منابع مالی و روش‌های تسویه بدهی برای بخشی از شرکت‌هایی که دولت برای پرداخت تأمین برق به آن‌ها بدهی داشت، پیش‌بینی شد و تسویه صورت می‌گیرد.
مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از کارت سوخت‌های ایرانی رونمایی کرد و گفت: در دو سال اخیر با شرکت‌های دانش بنیان ۷۰ میلیون یورو قرارداد به امضا رسیده است.
معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل گفت: لازم است تا دفاتر بیمه، اطلاعات خودرویی بیمه نامه شخص ثالث را با دقت درج کنند تا در فرآیند صدور کارت سوخت و تخصیص سهمیه، خللی ایجاد نشود.
طبق اخبار منتشر شده قرار بود تا ابتدای بهمن امکان ثبت درخواست کارت سوخت با راه اندازی سامانه ای به صورت آنلاین برای متقاضیان فراهم شود اما همچنان خبری در این زمینه نیست.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی عنوان کرد که هیچ محدودیت جدیدی درباره تخصیص بنزین اعمال نشده است.
وزیر نفت با رد شایعات موجود در مورد استفاده از کارت سوخت گفت: رسانه‌های معاند در حال دامن زدن به شایعه محدودیت استفاده از کارت‌های سوخت یک استان در استان دیگرند در حالی که این مسئله محدود به استان سیستان و بلوچستان است.
رئیس موسسه تحقیقات آب کشور با بیان اینکه طی ارزیابی‌های اخیر سطح پوشش برفی در کشور روند منفی و نزولی دارد، گفت: برف منبع تامین آب کشور در تابستان است و مساله خشکسالی برفی موضوع بسیار جدی است که با آن روبرو هستیم.
بر اساس آخرین آمار اعلام شده از وضعیت سدهای کشور، از ابتدای سال آبی تا تاریخ ۲۲ بهمن ماه، ۱۸ سد بیش از ۵۰ درصد آب دارند و میزان بارش‌ها نیز تا بیستم بهمن‌ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد کاهش داشته است.
افضلی گفت: در شرایط موجود، موازنه تولید و مصرف برق به گونه ای پیش می رود که در بخش تولید کمبود وجود ندارد. اگر سرمای هوا افزایش پیدا کند و سوخت مورد نیاز نیروگاه های برق تامین نشود، نیروگاه ها مجبور می شوند که از سوخت مازوت استفاده کنند و تولید خود را کاهش دهند.