انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

وزیر نفت در پیامی با تبریک چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نوشت: کارکنان پرتلاش و خستگی‌ناپذیر صنعت نفت، از آغازین روزهای حرکت ملت ایران، همراه و همپای همه مردم سهم بسزایی در پیروزی انقلاب داشتند.
برای اینکه بدانیم در تعرفه های جدید برق جزو کدام دسته هستیم، یکی از موثرترین راهکارها استفاده از برنامه کاربردی روی تلفن همراه به نام برق من است که با نصب آن می توان از پله مصرفی آگاه شد.
تحول جهاد آبرسانی روستایی در شروع گام دوم انقلاب اسلامی با رشد مواجه است و به منظور ارتقای کیفیت دسترسی جمعیت روستایی به آب شرب پایدار بهداشتی در دستور کار قرار گرفته است.
در پی افزایش ماه های گذشته قیمت نفت در بازار جهانی که روند صعودی داشته نفت ایران می تواند التیامی بر زخم افزایش قیمت بنزین در اقتصاد آمریکا باشد.
بخش استراتژیک به‌ طول ۲۸۰ کیلومتر از پروژه احداث مخابرات فیبرنوری و اسکادای خط لوله انتقال گاز"اهواز- دهگلان" بعنوان وسیع‌ترین عملیات مخابراتی بطول ۸۸۰ کیلومتر روی خط لوله ششم سراسری گاز، بهره‌برداری رسید.
وزیر نفت با تشریح اتفاقاتی که طی ماه‌های اخیر در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و پالایشگاه‌ها رخ داده است، با اشاره به اقداماتی که موجب عبور از سرمای زمستان امسال بدون قطعی گاز شده است، درباره واردات بنزین و گازوئیل در سالهای آتی هشدار داد.
رکود و توقف سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف صنعت نفت برای کشور یک چالش جدی شده است و این امر سبب گردیده که مسئله خاموشی فلرها در اولویت نخست این صنعت نباشد.
یک مقام مسئول در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

یک درصد تولید تایر سهم صادرات / بازنگری در تجارت لاستیک

‎یک مقام مسئول از برداشته شدن ممنوعیت صادرات تایر خبر داد و گفت: متاسفانه در دولت گذشته صادرات تایر ممنوع اعلام شده بود و تجارت بازار بین الملی خود را از دست دادیم، اما به تازگی اعلام شده تنها یک درصد از تولید تایر را تولیدکنندگان اجازه صادرات دارند که بسیار حجم اندکی است و نیازمند بازنگری در این خصوص دارد.
سخنگوی صنعت برق گفت: در حال حاضر برق کشور تامین است و محدودیت‌هایی که در برخی از صنایع اعمال شده تا دوشنبه ۱۱ بهمن ماه برطرف خواهد شد.
با وجود این که حدود یک ماه است که موضوع ورود فاضلاب تصفیه نشده انسانی به منابع تامین آب شرب تهران در بالادست سد ماملو در رودخانه جاجرود در محافل خبری داغ شده است و هفته گذشته نیز به همراه مسئولان محیط زیست استان تهران گزارشی میدانی از این مساله تهیه کرد، اما همچنان شاهد تداوم ورود فاضلاب خام انسانی به رودخانه جاجرود در فاصله 10 تا 15 کیلومتری بالادست سد ماملو هستیم و به نظر می‌رسد تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شماره 2 پردیس که می‌تواند از این مساله جلوگیری کند، تا پایان سال 1401 طول می‌کشد.
علی رغم اینکه تا کنون اعلام می شد که از بهمن ماه تنها ۱۵ درصد مشترکان شامل افزایش تعرفه برق می شوند، اما پیامک‌های اخیر به تعداد زیادی از مشترکان تهرانی این موضوع را نقص می کند. در همین رابطه سخنگوی صنعت برق اقدام به شفاف سازی و توضیحات مفصلی ارائه کرد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه ‌مخالف طرح "توزیع یارانه بنزین" هستیم، گفت: یکی از ایرادات این بود که سوداگران و سودجویان به راحتی می‌توانند وارد این بازار شده و آن را مدیریت کنند.
روزنامه وال‌استریت ژورنال در گزارشی به شرح تورم در آمریکا پرداخته و اعتراف کرده است، سیاست فشار حداکثری اکنون به کاخ سفید کمانه کرده و آنها را برای رسیدن به یک توافق با تهران مجبور ساخته است.
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با اشاره به پابرجایی رکورد ۶۶۰ میلیون مترمکعب مصرف گاز گفت: علی رغم بسته شدن راه های ارتباطی خوشبختانه هیچ افت فشار گازی را در هیچ جای کشور نداشتیم.