انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

مدیرکل دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سازمان محیط زیست مجوز ارزیابی انتقال آب خزر به سمنان را دو سال پیش صادر کرده اما با توجه به ابعاد پروژه تاکنون هیچ پیشرفتی نداشته است.
معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه آنچه که برای طرح جدید بنزینی مصوب و ابلاغ شده اختصاص ۲۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای به هر کد ملی است که ممکن است با نظر وزارت نفت تغییر کند، گفت: دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد.
وزیر نفت با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی حجم صادرات نفت در دولت سیزدهم گفت: در مجموع وصول درآمدهای نفتی کشور بیش از چند برابر شده که حاصل افزایش میزان فروش و افزایش قیمت است.
معاون آب و آبفای وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران بر لزوم آمادگی دستگاه‌های اجرایی به‌خصوص شرکت‌های آب منطقه‌ای در مواجهه با سیلاب تأکید کرد.
وزیر نفت از مذاکرات ایران و روسیه در بخش‌های مختلف اقتصادی خبر داد و گفت: در بخش انرژی مذاکراتی با طرح روس داریم که هر زمان این مذاکرات به نتیجه رسید اطلاع رسانی خواهیم کرد و من فکر می کنم خبرهای خوبی در همکاری های انرژی ایران و روسیه در راه است.
به دنبال خشکسالی‌های چند سال اخیر تولید برق آبی به روند نزولی خود ادامه داد و در تابستان سال جاری به ۴/۳میلیارد کیلووات ساعت رسید که افت ۹/۲درصدی را نشان می دهد.

وزیر نفت با همراهی احمد مرادی نماینده مرکز هرمزگان و عضو کمیسیون انرژی مجلس و مدیران شرکت‌های زیرمجموعه شرکت ملی گاز ایران و پالایشگاه‌های نفت و گاز مستقر در استان عازم جزیره قشم شدند.
نرخ بنزین در ایران شاید پایین‌تر از کشورهای دیگر باشد ولی در مقابل تمهیدات زیادی برای کاهش مصرف بنزین از سوی دولت‌ها ایجاد شده است تا مردم هم بتوانند از پس هزینه حامل‌های انرژی برآیند.
مجری طرح خط ششم سراسری گاز، طول گستره «میناب – سیریک» را ۱۲۰ و گستره «سیریک – جاسک» را ۸۰ کیلومتر عنوان کرد و ادامه داد: در این پروژه چهار ایستگاه شیر بین راهی، دو لانچر و ریسیور، دو ایستگاه حفاظت کاتدیک استفاده می‌شود.
قرار بود اقتصاددانان را به صف کنند نه دوستان و همفکران را و هر جا را به یکی بسپارند. آیا این ماجرا این علامت را دارد که اگر مثل آقای علی عسگری تابع و سر به زیر و مجری باشید سمت‌هایی چنین حساس در انتظارتان است و اگر نه، از دایره بیرون گذاشته می‌شوید؟