انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

یک کارشناس انرژی گفت: ایران درحال حاضر در حدود یک میلیون بشکه در روز نفت خام صادر می‌کند که کارشناسان انتظار دارند تا پایان سال 2022 یک میلیون بشکه دیگر هم ایران صادر کند و به دو میلیون بشکه در روز برسد.
وزیر نفت برای شرکت در ششمین نشست مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) شامگاه شنبه (۳۰ بهمن‌ماه) عازم دوحه شد.
بنابر اعلام وب سایت ردیابی نفتکش‌ها، تنکر ترکرز که لحظاتی پیش منتشر شد، یک نفتکش ایرانی که بیمه نشده و از پرچم کشورهای دیگر استفاده می‌کرد دیروز دچار حریق شد.


با وجود گذشت بیش از 10سال از تشکیل GECF به پیشنهاد ایران، به نظر می‌رسد این مجمع نتوانسته در تحقق اهداف خود موفق باشد.
معاون دفتر خدمات مشترکان شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: تعرفه برق ۷۵ درصدِ مشترکان بدون تغییر ماند.
آخرین گزارش اوپک نشان می‌دهد تولید نفت ایران در سال ۲۰۲۱ میلادی در مقایسه با سال پیش از آن رشدی ۲۱ درصدی را تجربه کرده است. این در حالی است که در این مدت ایران همچنان با سخت‌ترین تحریم‌های اقتصادی روبه‌رو بوده است. رویترز نیز اعلام کرد صادرات نفت ایران برای اولین بار در سه سال گذشته به بیش از یک میلیون بشکه در روز رسیده است که نشان دهنده افزایش ارسال محموله‌های نفتی به چین است.
سخنگوی صنعت برق گفت: مشترکانی که تا حالا ۲۰۰ کیلووات ساعت مصرف داشتند و رقم مصرفشان به ۱۰۰ کیلو وات ساعت کاهش یافته، نه تنها از تعرفه رایگان برخوردار می‌شوند، بلکه در ۴ ماهه گرم سال، از وزارت نیرو بستانکار خواهند شد.
طبق آمار رسمی هر ساله حداقل 3 میلیون تن LPG ایران به ارزش 60 هزار میلیارد تومان در خطوط لوله هدر می‌رود و می‌سوزد.
نحوه پرداخت یارانه بنزین همواره مورد چالش بوده و مبلغ پایین یارانه، از مهم‌ترین دغدغه‌هایی محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر مطرح شده است.
معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی گفت: برنامه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی سراسر کشور از ابتدای مهرماه امسال همزمان آغاز شده است و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تعمیرات این واحدها خرداد ماه به پایان خواهد رسید.
«فروش نفت ایران برای اولین بار در سه سال گذشته از یک میلیون بشکه فراتر رفت»؛ تیتر برخی رسانه‌های فارسی‌زبان روز جمعه که خبر از افزایش صادرات نفت ایران در ماه دسامبر می‌دهند و می‌گویند این آمار در ماه ژانویه سر جای خود برگشته و به همان 700 هزار بشکه رسیده است؛ اما یکی از دو گزارش مهم ماهانه نفت جهان، گزارش ماهانه اوپک که آمار تولید کشورهای عضو از‌جمله ایران را منتشر می‌کند، اعدادی غیر از این می‌دهد و مطابق آن، تولید نفت و در نتیجه امکان صادرات بیشتر در هیچ‌کدام از ماه‌های پیشین افزایشی چنین چشمگیر نشان نمی‌دهد.
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: مشترکان کم مصرف و پر مصرف هرکدام از پاداش یا جریمه برخوردار می شوند.
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت:کسری ۲۴۳ میلیون متر مکعبی ذخایر در سد‌های پنجگانه استان تهران وجود دارد.
قیمت نفت تحت تاثیر حمله نظامی روسیه به اوکراین در معاملات روز جمعه را با سه درصد افزایش به پایان برد و رکورد هفت ساله جدیدی را شکست.