انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

همین امروز تهران با ۹۰ روز کسری آب مواجه است و در واقع اگر وضعیت بارش‌ها به همین صورت ادامه یابد و بهار کم‌بارشی داشته باشیم، با توجه به ظرفیت برداشت از منابع زیرزمینی، احتمال بروز اختلال در تأمین آب تهران برای تابستان گرم امسال وجود دارد.
مدیرکل دفتر مدیریت انرژی شرکت توانیر گفت: برای عبور از بحران خاموشی و قطعی برق در ۴ ماه گرم سال یعنی از ۱۵ اردیبهشت‌ماه تا ۱۵ شهریور امسال به ۱۰ هزار مگاوات صرفه‌جویی در مصرف نیاز داریم.

خوش‌بینی نسبت‌به تقویت تقاضا و قیمت بالای نفت باعث شده پیش‌بینی تولید نفت آمریکا در پایان سال جاری میلادی بالا رفته و ۱۲.۸۶ میلیون بشکه در روز تخمین زده شود.

قیمت نفت امروز پنجشنبه در معاملات پیش از تعطیلات اندکی کاهش یافت چرا که معامله گران افزایش بیش از حد انتظار در ذخایر نفت آمریکا را در مقابل کاهش عرضه جهانی مورد ارزیابی قرار می دهند.

روسیه به راحتی می‌تواند مسیر صادرات منابع عظیم انرژی خود را از سوی غرب به سمت کشورهایی که به انرژی نیاز دارند تغییر دهد.
بر اساس جدیدترین گزارش اوپک، میزان تولید نفت ایران در ماه مارس، سومین ماه سال جاری میلادی به 2 میلیون و 546 هزار در هر بشکه رسید.
در معاملات امروز قیمت نفت برنت ۵۹ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش به ۱۰۵ دلار و ۲۳ سنت در هر بشکه رسید.
مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران گفت: با بازسازی بخش آسیب‌ دیده خط لوله 4 اینچ دریایی انتقال گلایکول سکوی SPD6 پارس جنوبی از قطع احتمالی گاز کشور جلوگیری به عمل آمد.
قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 2 دلار و 4 سنت معادل 2 درصد کاهش به 100 دلار و 74 سنت رسید.
مدیر امور تولید شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: با تعمیرات خط لوله آسیب‌ دیده انتقال گاز میدان سلمان به جزیره سیری و عسلویه، تولید و انتقال گاز یک ماه آینده از سرگرفته می‌شود.