انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

افتتاح نیروگاه پاسارگاد قشم صبح امروز(پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰) در مراسمی از سوی آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رییس دولت سیزدهم و با حضور سعید محمد مشاور به طور ویدیو کنفرانسی برگزار شد.
وزیر نفت در زمینه آخرین وضعیت گاز محرومان گفت: در بودجه ۱۴۰۱ نیز به گاز رایگان برای خانواده‌های مراکز بهزیستی و کمیته امداد امام(ره) اشاره شده است.
کارشناسان می‌‌گویند که چین به خرید نفت ایران و حفظ روابط خود با ایران نیاز دارد و به همین خاطر واردات نفت از ایران را کاهش نخواهد داد.
وزارت امورخارجه عربستان اخیرا با انتشار بیانیه‌ای بار دیگر ادعاهای خود درباره میدان مشترک گازی آرش/الدره را تکرار کرده و خواستار گفت‌وگو با ایران برای تعیین مرز شرقی این منطقه شده بود.
با وجود اینکه طرح بحث ارزان فروشی بنزین از سمت کمیسیون انرژی و معاون وزیر نفت بازتاب زیادی به همراه داشت، ولی مشخص نشد مدارک این پرونده به مراجع قضایی فرستاده شده یا عقب نشینی صورت گرفته است.
به واسطه ترس از کمبود عرضه؛

نفت برنت 1.60 درصد پایین آمد

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۱ دلار و ۷۸ سنت معادل ۱.۶۰ درصد کاهش به ۱۰۹ دلار و ۷۷ سنت رسید.
نماینده عراق در اوپک اعلام کرد: این گروه موافقت کرده است بغداد تولید نفت را از ژوئن به ۴.۵ میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

در پایان معاملات هفته؛

نفت برنت 3.82 درصد صعود کرد

قیمت هر بشکه نفت برنت با ۴ دلار و ۱۰ سنت معادل ۳.۸۲ درصد افزایش به ۱۱۱ دلار و ۵۰ سنت رسید.
رییس مجلس شورای اسلامی با حضور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران پس از گشایش رسمی این رویداد از سالن‌های نمایشگاه بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی بازدید کرد.

وزیرنفت تأکید کرد: قیمت بنزین به هیچ وجه تغییری نخواهد کرد.
در سفر هفته اخیر وزیر نفت و هیأت همراه به آمریکای لاتین، کشور نیکاراگوئه از مقاصد جدید دیپلماسی اقتصادی بود و به نظر می‌رسد در زمینه‌های مختلف توافقاتی انجام شده است.
با عقب نشینی اروپا از تحریم نفتی روسیه؛

قیمت نفت باز هم ارزان شد

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۸۹ سنت معادل ۰.۸۷ درصد کاهش به ۱۰۱ دلار و ۵۷ سنت رسید.
پرسون ار وضعیت قرمز تامین آب و برق در تابستان گزارش می دهد؛

بحران انرژی/ کم آبی فاجعه بار

کشورمان به عنوان یک منطقه کم بارش در جهان قرار گرفته است؛ اما در یک دهه گذشته میزان بارندگی در مناطق پر بارش کشور نیز حال و روز خوشی ندارد و این کم بارشی در زمستان گذشته و بهار سال جاری نیز آن طور که باید نتوانسته ذخایر آبی کشور را تامین کند.
وزیر نفت دولت سیزدهم به خاطر شعار مرگ بر آمریکا که جزو باورهای استکبارستیزانه ایران به شمار می رود مورد هجمه منتقدانی قرار گرفته که با این انتقادات، به دنبال کم اثر جلوه دادن دیپلماسی فعال انرژی دولت سیزدهم هستند.