انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز 1 دلار و 90 سنت معادل 1.8 درصد پایین آمده و به 104 دلار و 75 سنت در هر بشکه رسیده‌است.
یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: برای پیشگیری از بحران در فصل گرما صرفه جویی و مدیریت صحیح مصرف باید در اولویت مردم و مسئولان قرار گیرد.
قاعده‌ای وجود ندارد که طرف تحریم‌کننده همیشه برنده باشد و تحریم‌شونده بازنده. درباره اروپا و روسیه، تحریم نفتی می‌تواند به یک بازی باخت-باخت منجر شود؛ چراکه از یکسو روسیه نفت کمتر، ارزان‌تر و پرهزینه‌تری خواهد فروخت و از سوی دیگر، اروپا با کمبود عرضه مواجه می‌شود و خطر تعطیلی برخی پالایشگاه‌هایی که خوراک خود را از روسیه تامین می‌کنند نیز قاره سبز را تهدید خواهد کرد.
سالیانه ۸۰ میلیارد دلار معادل ۱.۹ هزار تریلیون تومان پول کشور برای تأمین یارانه سوخت هزینه می‌شود که این به معنای گنجی به وزن یک هزار و ۶۵۰ تن طلای خالص است، از این رو وزارت نفت همواره تلاش کرده با توسعه و حمایت همه‌جانبه از پروژه‌های بهینه‌سازی از سوخته شدن این ثروت ملی جلوگیری کند.
ماه‌هاست که از سرکارآمدن دولت سیزدهم می‌گذرد و در این مدت؛ برخلاف همه وعده‌های داده شده و وضعیت اقتصادی، تلاش شده تا عملکرد دولت در بالاترین سطح ممکن نمایش داده شود.
اولین شرکتی که زیر تیغ آماری صورت‌های مالی مورد بررسی قرار می‌گیرد، شرکت سهامی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران است که همه به عنوان شرکت مادر تخصصی توانیر با فعالیت این شرکت آشنا هستند.
علی‌رغم اینکه در قانون بودجه، مجوزهای پتروپالایشگاهی نهایتا بایستی تا یکم اردیبهشت ابلاغ می‌شد، ولی هنوز هم این اتفاق نیفتاده است.
تعداد پالایبشگاه‌های کشور ثابت است و بنزین تولیدی هم محدود است، برای تولید بیشتر یا باید پالایشگاه جدید احداث کنیم و یا اینکه پالایشگاه‌های قدیمی را بهبود کیفیت دهیم.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز پنجشنبه با ۱ دلار و ۵۳ سنت افزایش به ۱۰۸ دلار و ۳۳ سنت رسید.

قیمت نفت برنت در معاملات امروز ۹۶ سنت معادل ۰.۹ درصد افزایش‌ یافت و به ۱۰۸ دلار و ۲۱ سنت در هر بشکه رسید.
مصرف نجومی یک مشترک خانگی ساکن در یک منطقه پردرآمد سبب شده تا قبض 3 میلیون 135 هزار تومانی برای این مشترک صادر شود و حتی این مبلغ نیز نتواند مانعی بر اسراف انرژی توسط این مشترک برق خانگی شود.
قیمت نفت خام برنت در معاملات آتی 21 سنت معادل 0.2 درصد افزایش‌یافته و به 113 دلار و 37 سنت در هر بشکه رسیده‌ است.
قیمت هر بشکه نفت برنت با ۱ دلار و ۵۰ سنت معادل ۱.۳ درصد افزایش به ۱۱۳ دلار و ۲۰ سنت رسیده است.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که به دلیل عملیات تروریستی که علیه مجتمع تسای کرج صورت گرفت مجبور به تشدید تدابیر امنیتی شدیم و بخش مهمی از ماشین های تولید قطعات سانتریفیوژ را به مکان امن تری جابه جا کردیم.
قیمت نفت خام برنت با ۲ دلار و ۹۲ سنت افزایش به ۱۱۱ دلار و ۷۰ سنت رسید.