اقتصاد آنلاین

سرویس اقتصادی به منظور ارتقای سطح بینش و آگاهی عمومی مردم درباره نظام اقتصادی و در حوزه هایی چون بانک، بیمه، بورس، اقتصاد کلان، راه و شهرسازی، صنعت، معدن، تجارت، انرژی، نیرو، کشاورزی، کار و تعاون و از این قبیل به اطلاع رسانی می پردازد.

مدیرکل فناوری اطلاعات شرکت بازرگانی دولتی ایران از بارگذاری اطلاعات عملیات خرید تضمینی گندم در سامانه جامع اطلاعات این شرکت خبر داد و گفت: این اطلاعات توسط کاربران به صورت آنلاین قابل مشاهده و رصد است.
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از شناسایی ۸۸۷ نقطه پرتصادف در جاده های کشور خبر داد و گفت: ۴۱۲ نقطه با منابع داخلی وزارت راه و شهرسازی برطرف شده و ۴۷۵ نقطه دیگر در اولویت برنامه‌های امسال قرار دارد.
بیش از ۳ میلیون تن انواع محصول به ارزش ۳۶ همت هفته گذشته در بورس کالا دادوستد شد و سیمان، سنگ آهن و فولاد بیشترین حجم معاملات را در تالار صنعتی و معدنی، و وکیوم باتوم، قیر و مواد پلیمری بیشترین حجم معاملات تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی را داشتند.
کیانوش گودرزی، رییس اتحادیه مشاوران املاک در پاسخ به این پرسش که قیمت‌ها در سال ۱۴۰۳ افزایشی است یا کاهشی؟ افزود: ما همیشه یک افزایش قیمتی را خواهیم داشت، اما امیدواریم در سال جدید با یک سیاست درست و آینده‌نگری در حوزه مسکن، شرایط متفاوت شود.
نماگرهای سهامی با رشد اندک، انتظارات اهالی تالار شیشه‌ای را برآورده نکردند. در راستای پیش بینی بورس روز یکشنبه، با توجه به روند معاملات روز ابتدایی هفته، احتمال می‌رود بازگشایی معاملات با رنگ سرخ همراه باشد اما در ادامه، جریان معاملات متعادل شود.
قیمت دلار در شروع اولین روز هفته با روند کاهشی بازگشایی شد. این اسکناس تا پایان معاملات با روند نزولی پلکانی افت دو هزار تومانی پیدا کرد. معامله‌گران روند تقاضا را پایین‌تر از عرضه می‌دانند و می‌گویند،‌ افت‌وخیزهای دلار در هفته‌های اخیر بسیاری از فعالان بازار را در لاک احتیاطی فرو برده است.
شبکه خبری بلومبرگ به‌نقل از یک مقام سابق صندوق بین‌المللی پول (IMF) هشدار داد که تسلیحاتی کردن دلار آمریکا از طریق توقیف دارایی‌های بلوکه‌شده روسیه، روند جهانی دلارزدایی را تسریع می‌کند.