مناطق آزاد

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به مناطق ازاد و تجاری ایران را در سایت پرسون بخوانید.

سرپرست مرکز بهداشت کیش با درخواست از همکاری و همراهی تمامی ساکنان جزیره در اجرای «پویش ملی سلامت»، گفت: ۲۴ هزار نفر در کیش برای غربالگری در قالب این طرح هدفگذاری شده‌اند.
در پنجمین رویداد نوآوری روستایی قشم؛

قشم میزبان 2 میلیون گردشگر تا پایان سال 1402

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور در پنجمین رویداد قشم بوم گفت: با برنامه های تدارک دیده شده از سوی معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، این جزیره قطعا امسال میزبان 2 میلیون گردشگر می شود.
مقامات ارشد مناطق آزاد تجاری ایران و عمان در نشستی بر اجرای مفاد یادداشت تفاهم امضا شده بین دو کشور بویژه در زمینه تشویق شرکت‌های فعال در مناطق ویژه اقتصادی و آزاد برای ایجاد روابط تجاری، تاسیس شعب و اجرای پروژه‌های مشترک تاکید کردند.
به دنبال حواشی مراسم فارغ‌التحصیلی؛

رئیس پردیس کیش دانشگاه شریف استعفا داد

دانشگاه صنعتی شریف استعفای رییس پردیس بین‌المللی کیش این دانشگاه با توجه به حواشی مراسم فارغ‌التحصیلی در این پردیس را اعلام کرد.
مدیرکل گردشگری هرمزگان خبر داد:

ارائه آموزش‌های صنعت گردشگری به جوامع محلی قشم

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان از ارائه آموزش‌های صنعت گردشگری به جوامع محلی قشم برای ارتقاء اقتصاد منطقه‌ای و خلق سرمایه خبر داد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: نخستین محموله محصولات باغی و کشاورزی صادراتی با استفاده از کانتینرهای یخچالی از بندر شهید بهشتی چابهار به مقصد بندر ناواشیوا بمبئی هندوستان اعزام شد.
دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری:

تبدیل قشم به قطب نوآوری ایران با الگو گرفتن از ججو

پروژه تشکیل جزیره نوآوری و فناوری در جنوب کشور در حاشیه نمایشگاه اینوکس کیش، کلید خورد. قرار است از جزیره نوآوری کره‌جنوبی به نام «ججو» به‌عنوان الگو در این بحث استفاده شود.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد در حاشیه نمایشگاه کیش اینوکس 2023 و طی نشست خبری گفت: در منطقه ویژه اقتصادی لامرد طی 10 ماه گذشته 9 قرارداد با حجم سرمایه‌گذاری 900 میلیون یورو منعقد شده یا در شرف انجام است.
مدیر میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد چابهار خبر داد:

آغاز فاز نخست بازپیرایی قلعه تاریخی تیس

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد چابهار از آغاز آواربرداری و پاکسازی حصار‌ بیرونی باهدف بازپیرایی قلعه تاریخی تیس در فاز نخست این طرح، خبر داد.
مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: بانه و مریوان از امروز منطقه آزاد شدند.
معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی ویژه کیش گفت: چهار فروند قایق تفریحی در ساحل مارینا جزیره کیش به دلیل بروز موارد هنجار شکن توقیف شد.
در راستای تسهیل در خدمات رسانی و همکاری های بین المللی؛

توافقنامه همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی با اداره کل استاندارد گیلان منعقد شد

در راستای هم افزایی میان نهادی، تسهیل گری و سرعت بخشی به خدمات مرتبط به حوزه استاندارد در محدوده نخستین منطقه آزاد شمال کشور؛ توافقنامه همکاری این سازمان با اداره کل استاندارد گیلان؛ توسط اکبرنیازی عضو هیأت مدیره و سرپرست سازمان و مجتبی معصوم نژاد مدیرکل استان منعقد شد.