ببینید

گِره به گِره رج می زنند نقش زندگی را، رج به رج فرش ایرانی، فارغ از نام و خاستگاه آن، توسط مردمان هنرمند ایران زمین بافته می‌شود و قالیباف ایرانی چه در کویر باشد، چه در میان ایلات و عشایر و چه در هر کجای این مرز و بوم، با گره زدن غم‌ها و شادی‌ها بر چوبه‌‌ی دار، قالی زندگی را می‌بافد تا همچنان هنر ایرانی در جهان بدرخشد.
از قدیم مردم ساکن در یزد، علاقه خود را به صنایع دستی و بویژه قالیبافی نشان داده اند.فرش یزد عموماً از رنگ بندی تیره‌تری، برخوردار است، با این‌حال طی سال‌های اخیر، کارگاه‌های متمرکزی در استان یزد ایجاد شده‌است و ما شاهد تغییراتی در رنگ‌بندی و طرح فرش‌های یزدی هستیم.فرش یزد، عموماً با دار عمودی و گره نامتقارن فارسی و دو پوده تولید می‌شود.بنا بر نظر مسئولان حوزه‌ی فرش، فرش یزد، محبوبترین فرش ایرانی است. و دلیل آن را، قیمت مناسب و ضخامت بیشتر این فرش، نسبت به سایر فرش‌های دستباف ایرانی، می‌دانند.

پارک ملی تندوره در ۲۵ کیلومتری شهرستان درگز در استان خراسان رضوی واقع شده است.که یکی از زیباترین آبشار های استان را دارد .
امام حسین علیه السلام در روایتی به ثمره بندگی خالص برای خدا اشاره کرده‌اند.
امسال ساری میزبان این نمایشگاه با انواع گل و گیاه میباشد که از ۲۲ تا ۲۹ اسفند به مدت یک هفته در مرکز نمایشگاهی تجارت بین المللی کاسپین نیاوران ؛ کیلومتر ۳ جاده ساری به قائمشهر؛ میزبان علاقه مندان و بازدیدکنندگان میباشد.
در کنار ماهی و سنبل و سفره هفت سین، خرید عید هم جایگاه بالایی دارد. همچنین تنها زمانی که شلوغی بازار و ترافیک افراد را به ستوه نمی آورد همین روزهای آخر سال هست، روزهایی که بوی بهار می دهند.
بازار کهنه اصفهان از جمله بازارهای پرطرفدار خرید عید است. بازاری قدیمی و با اصالت که از طریق بازار قیصریه به میدان نقش جهان پیوند می خورد.
امام جعفر صادق علیه السلام در روایتی به دو عمل برتر در ماه شعبان اشاره کرده‌اند.
امام جعفر صادق علیه السلام در روایتی به بهترین اعمال نزد خداوند اشاره کرده‌اند.

زهرا بقایی

بازار تربیت تبریز

حال و هوای عید باستانی نوروز در بازار تربیت تبریز
(نوروز ریشه در ایران باستان دارد و مراسمی است کهن با تاریخچه‌ی غنی که از دوران قدیم به یادگار برای ایرانیان باقی مانده است.)
نوروز جشن قدیمی ایرانی است که باعث پیوند دهنده افراد و اقوام ایرانی و دیگر کشور های فارسی زبان میشود.
این روز در یونسکو به ثبت جهانی رسیده.
نوروز هم زمان با رویش مجدد طبیعت برابری میکند.
در ادامه حال و هوای عید نوروز در ساری را می بینید
همزمان با نزدیک شدن فصل بهار و عید نوروز، مردم تمایل بیشتری برای استفاده از گل دارند و تقاضا برای خرید گل وگیاه بیشتر شده است.یکی از مراکز شلوغ در این روزها بازار بین المللی گل و گیاه سپاهان در شهر درچه اصفهان است
حدیث روز

ثمره شناخت خدا

امام علی علیه السلام در روایتی به ثمره شناخت خدا اشاره کرده‌اند.
بازار قیصریه اصفهان، بازاری است که به واسطه معماری زیبا و هم جواری با میدان نقش جهان از شهرت خوبی برخوردار است اما در کنار این معماری منحصر به فرد، این مشاغل هستند که به بازار روح و جان می بخشند. مشاغلی که اکثرا فقط در اصفهان وجود دارند و آشنایی با آنها خالی از لطف نسیت.
باغ ارم باغ ایرانی تاریخی منحصربفرد است که درسی وپنجمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو درسال ۲۰۱۱ در فهرست میراث جهانی ثبت گردید و شامل چند بنای تاریخی هنری نفیس و باغ گیاه شناسی می‌ شود.
پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم در روایتی به جایگاه امام حسین علیه السلام اشاره کرده‌اند.

سازمان آگهی های پرسون