ببینید

ساعت ۷:۳۸ صبح امروز یک مورد آتش‌سوزی گسترده در یک پاساژ (تیمچه) در بازار تهران به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی تهران اعلام شد که به‌سرعت آتش‌نشانان هفت ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند. حدود ۳۰ باب مغازه در این حادثه با متراژهای کم و زیاد که پر از اجناس بود، کاملاً دچار آتش‌سوزی و شیشه‌ها و برخی از دیوارها در این حادثه تخریب شد و به پایین فرو ریخت. اکنون هنوز اطفای کامل آتش‌سوزی صورت نگرفته اما حجم زیادی از شعله‌های آتش مهار شده است.
مردم انقلابی مشهد مقدس با گرامی داشتن چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در راهپیمایی ۲۲ بهمن به صورت رژه‌ موتوری و خودرویی شرکت کردند.
با بالا رفتن هزینه تعمیر و نگهداری لنجهای چوبی و با ورود قایقهایی از جنس فایبر گلاس با قیمت مناسب، بیشتر مردم لنجهای خود را در این مکان رها کرده اند. لنج هایی که روزگاری همراه مردم بوده اند اکنون در آخرین مقصد خود، ساحل اروند رود آبادان به گل نشسته اند.
قاسم‌آبادِ تکل‌حسن در شهرستان رودبار‌ در جنوب استان کرمان یکی از روستاهایی بوده که با عشق اهالی به سردار دل‌ها چنین نام گرفته و متاسفانه در حادثه سیل اخیر دچار خسارتهای بسیاری شده است. در حالی که خاطره حضور شهید سلیمانی برای کمک به سیل‌زدگان استان خوزستان هنوز در ذهن‌ها پابرجاست، با گذشت چند هفته از سیل، تا کنون هیچ مسئولی برای بررسی خسارت یا وضعیت سلامت اهالی این روستای مظلوم دیار حاج قاسم مراجعه نداشته است. هنوز داخل خانه‌های کپری پر از گِل و لای است و برای تهیه آب و اندک غذا نیازمند کمک هستند
منبع:تسنیم
ُگنبَدِ کاووس یا گنبد قابوس مرکز شهرستان گنبد کاووس در استان گلستان است. نام این شهر از برج قابوس که در این شهر قرار دارد و بلندترین برج آجری دنیاست، گرفته شده است. این شهر مرکز ترکمن صحرا در قرن اخیر محسوب میشود.
این بنای تاریخی به شماره ۸۶ درسال ۱۳۱۰ خورشیدی در فهرست آثار میراث فرهنگی کشور به ثبت رسیده است و در دهم تیر سال ۱۳۹۱ هم در فهرست آثار سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) ثبت جهانی شد.
در حال حاضر مرمت این بنای تاریخی با همکاری گروه مرمت و مطالعات معماری دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی با تمرکز بر مرمت قسمت مخروطی به دلیل فرسایش‌های زیستی در پوسته خارجی بنا و رویش بوته‌ها در حال انجام است.
نقشه اصلی گنبد کاووس به‌وسیله کارشناسان آلمانی، مطابق با اصول شهرسازی طراحی شد و به همین دلیل دارای خیابان‌های متقاطع است و همچنین الگوی شطرنجی فاقد معابر تنگ و قدیمی را دارد.
اغلب ساکنان شهر گنبد ترکمن‌های ایرانی هستند. بقیه جمعیت این شهرستان را بومیان، فارس زبانان و همچنین مهاجرانی از مناطق دیگر از جمله سیستان و بلوچستان، آذربایجان، شاهرود، سمنان و خراسان تشکیل می‌دهند. حدود ۶۰٪ مردم سنی مذهب (ترکمن و بلوچ) و حدود ۴۰ درصد شیعه (فارسی زبانان و ترک‌ها) هستند.
ترکمن‌های ساکن گنبد کاووس متشکل از سه ایل بزرگ «یموت»، «گوگلان» و «تکه» هستند و در بین این ایلات ،ایل یموت به عنوان بزرگترین واصیل‌ترین ساکنان این شهر تاریخی شناخته شده و به دو طایفه بزرگ «آتابای» و «جعفربای» تقسیم می‌شود.اکثریت ترکمن‌های ساکن گنبدکاووس افرادی هستند که از سال‌های گذشته تاکنون به دلایل مختلف از شهرها و روستاهای اطراف به شهر گنبدکاووس مهاجرت کرده و در محله‌های مختلف آن با فرهنگ وعادات غذایی که متاثر از نوع معیشت و محیط جغرافیایی قبلی آنان بوده ساکن شده‌اند.
با این وجود دیگر اقوام مانند طبری‌ها (مانند کتولی‌ها، استرآبادی‌ها و مازندرانی‌ها)، فارسی‌زبانان (مانند سمنانی‌ها، سیستانی‌ها و خراسانی‌ها)، آذربایجانی‌ها، بلوچها و قزاق‌ها نیز در این شهر زندگی می‌کنند.
طی دو هفته اخیر چند جبهه هوای سرد بیشتر مناطق نیم کره شمالی جهان را درنوردید و همه‌جا را سفید‌پوش کرد. عکاسان حرفه‌ای مجموعه‌ای متنوع از صحنه‌های برفی را با دوربین‌های خود ثبت کردند، صحنه‌هایی که هرکدام هیجان و جذابیت خاص خود را داراست.
قلعه تاریخی قمیشلو، مربوط به دوره قاجاریه و از مهم‌ترین آثار تاریخی نجف آباد در استان اصفهان است. این قلعه در مرکز پارک ملی و حیات وحش قمیشلو قرار گرفته است.
این منطقه گردشگری و تاریخی در سال‌های اخیر به عنوان منطقه نمونه گردشگری شناخته شد، اما بی توجهی به این بنای تاریخی در سایه کشمکش‌های محیط زیست و میراث فرهنگی موجب تخریب و فروپاشی آن شده است. قلعه تاریخی قمیشلو در اسفند ۱۳۸۰ با شماره ۵۴۳۷ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد و در سال ۱۳۸۶ به عنوان منطقه نمونه گردشگری شهرستان تیران و کرون معرفی شد. قلعه قمیشلو دارای برج و حصار است و حیاط خلوت‌ها، اصطبل‌ها، انبار، محل استقرار نگهبانی و خدمه، حمام و فضا‌های متعدد که شامل ۲حیاط خلوت و ساختمان اندرونی و بیرونی است.
منبع: باشگاه خبرنگاران
سازمان آگهی های پرسون