اخبار منتخب استان‌ها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس با اشاره به انجام آموزش بالغ بر ۵ میلیون و ۴۵۰ هزار نفر ساعت طی شش ماه گذشته در استان، عنوان کرد: در این بازه زمانی دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ساعت آموزش نیز توسط بخش خصوصی ارائه شده است.
مدیر جهاد کشاورزی قوچان گفت: تعداد صنایع تبدیلی فعال این شهرستان ۴۶ واحد بوده که شامل بسته‌بندی خشکبار، گیاهان دارویی، خوراک دام و طیور ، فرآورده‌های لبنی، رب گوجه‌فرنگی و بسته‌بندی بذر گندم است.
امروز در ساری اتفاق افتاد:

بخشیده شدن قاتل در پای چوبه دار

دادگستری مازندران اعلام کرد که یک زندانی محکوم به قصاص صبح امروز دوشنبه با تلاش شورای حل اختلاف شهرستان ساری و در پی اعلام رضایت اولیای دم و بخشش خانواده از پای چوبه دار بخشیده شد.
رئیس سازمان سیما و منظر شهری شهرداری کرج، از ممنوعیت تردد در پارک های شهر کرج خبر داد.
مدیر کل پزشکی قانونی استان همدان خبر داد؛

فوت214  نفر در نیمه نخست امسال بر اثر تصادف

مدیر کل پزشکی قانونی استان همدان از فوت 214  شهروند همدانی در نیمه نخست امسال بر اثر تصادفات درون و برون شهری خبر داد.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: در خطبه‌های نمازجمعه بجنورد گفتم کسانی که جامعه را ناامن می‌کنند باید زندگی آن‌ها ناامن شود، منظورم کسانی بود که روی مردم چاقو و قمه می‌کشند و تعرض می‌کنند اما یک رسانه از صحبت‌های من با شیطنت سوءبرداشت کرد و همین برداشت نادرست و ناصواب به‌سرعت در رسانه‌های مختلف بازنشر شد.
مدیر کل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان، گفت: تعزیرات حکومتی آمادگی برخورد فوری و بدون اغماض با متخلفین توزیع سلیندر گاز را دارد و در همین راستا اگر پرونده ای تشکیل شود به صورت ویژه رسیدگی خواهد شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان :

اجرای 290 برنامه در هفته کودک در همدان

​مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان از اجرای برنامه های هفته کودک در 41 مرکز و کتابخانه ثابت و سیار خبر داد و گفت: 290 برنامه در هفته کودک در همدان اجرا می شود.
پهپاد ایرانی بر فراز کلم زارهای قیروکارزین؛

پهپاد کشاورزی ساخت ایران به بازار می‌آید

نماینده شرکت دانش‌بنیان کشاورز یار رباتیک شریف (شریف اگربات) در استان فارس گفت: این شرکت به دنبال هوشمند‌سازی کشاورزی است از این رو پهپاد کشاورزی DJI Agras T16 در این شرکت شبیه سازی و تا پایان مهر ماه به بازار می آید.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشت گیاهان کم آب بر، باید در استان خراسان جنوبی، بیشتر مورد توجه قرار گیرد، گفت: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی نیاز ویژه این استان است که برای آن قول مساعد داده می‌شود.
دکتر فریبا خانی در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

برای مراقبت از مادران باردار پرخطر چه باید کرد؟(بخش دوم)

متخصص زنان و زایمان و فوق تخصص پریناتولوژی گفت: بسیاری از این موارد با انجام مراقبت های ویژه بارداری قابل پیشگیری هستند. همه مادران باردار باید به سیستم بهداشت و درمان اعتماد کنند و با مراجعه به این مراکز مراقبت های پیش بارداری، بارداری و پس از بارداری را انجام دهند و وضعیت سلامت خود و جنین را بررسی نمایند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری کرمانشاه خبر داد:

تولید 600 هزار ماسک سه لایه در شهرداری کرمانشاه

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: در مجموعه سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه، خط تولید ماسک سه لایه راه اندازی شد و تا کنون ۶۰۰ هزار ماسک در این خط تولید شده است.

مدیرعامل نظارت بر تاکسیرانی شهرداری کرمانشاه خبر داد:

220 تاکسی، به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توقیف شد

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری کرمانشاه از توقیف ۲۲۰ دستگاه تاکسی و ۱۱ دستگاه اتوبوس به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد.
آمار مبتلایان به کرونا در کرمانشاه، طی ۲۴ ساعت گذشته؛

تاخت و تاز کرونا قاتل جان 7 کرمانشاهی شد

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، گفت: در شبانه روز گذشته 132 بیمار جدید با علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده که از این تعداد، تست 40 نفر مثبت اعلام شد و جمع موارد مثبت بستری به 4763 نفر رسید.
«رضا سخندان» پیرترین شهردار زنده یزد؛ که با تلاش و حوصله توانست از شاگردی جوراب بافی، خود را به جایگاه شهرداری یزد برساند.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، گفت: باید نظارت بیشتری بر اماکن عمومی، پارک ها، مراکز تفریحی و همچنین آرامستانها به عنوان یکی از مهم ترین مراکز انتقال کرونا. شود.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد:

240 واحد دامداری غیرمجاز، در یزد پلمپ شد

فاتحی نیا گفت: تعدادی دامداری غیرمجاز در بلوار بهمن یزد وجود داشت که سبب اعتراض اهالی و مشکلات محیط زیستی شده بود؛ که با پیگیری‌های که انجام شد، این دامداری غیرمجاز پلمب و دام آنها تخلیه و به خارج از شهر منتقل شد.