اخبار منتخب استان‌ها

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در سازمان بسیج اقشار:

گلایه و شکایت‌های فرهنگیان در جامعه به‌حق است/ معلم باید عزتمند زندگی کند

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در سازمان بسیج اقشار با بیان اینکه گلایه و شکایت‌های فرهنگیان در جامعه به‌حق است، گفت: عزت و شرف معلمان نباید به‌واسطه کمبودها زیر سؤال برود و معلم باید عزتمند زندگی کند
مدیرکل ورزش و جوانان ایلام:

چرداول، یکی از قطب های هندبال استان است

مظفر علی شائی گفت: فضای بسیار مستعدی برای ورزش هندبال در مناطق مختلف این شهرستان از جمله منطقه آسمان آباد در رده های سنی پایه، به ویژه رده سنی نو نهالان وجود دارد.

از هفته‌های پیش شاهد تردد کامیون‌های مخصوص حمل احشام در جاده‌های کردستان هستیم کامیون‌هایی که پلاک آنها متعلق به استان های دیگر کشور است و این نشان می‌دهد که از هم اکنون دلالان شرایط بد دامداران را دریافته‌اند و فرصت را برای خرید احشام با قیمت پایین مغتنم شمرده‌اند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان امروز با اشاره به آغاز برداشت توت فرنگی در باغ های گیلان گفت: استان گیلان ۵۷۴ هکتار باغ توت فرنگی دارد که ۱۲۶ هکتار از این اراضی به صورت باغی و مابقی گلخانه است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان خبر داد:

واکسیناسیون سالمندان ۸۰ سال به بالا از امروز

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: از امروز واکسیناسیون سالمندان ۸۰ سال و بالاتر آغاز شده است.
فرماندار بویراحمد گفت: با توجه به بروز پدیده خشکسالی و تنش آبی کشت برنج به عنوان محصول کشاورزی دارای مصرف آب بالا در این شهرستان ممنوع است.
فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، موجبات گسترده شدن مهر و مودت بیشتری بین مردم می شود، از آنجایی که انجام اعمال نیک و خداپسندانه در تمامی روزهای سال ضمن ارتقای سطح روحیه فرد عمل کننده، ابعاد مثبتی همچون توسعه فرهنگ اجتماعی، گسترش رفتارهای انسان دوستانه و رفع نیاز نیازمندان را نیز به همراه دارد، اطعام نیازمندان به خصوص در ماه مبارک رمضان، نیز آثار بسیار مثبتی در جامعه خواهد داشت که خداوند بر انجام آن بسیار تاکید کرده است؛ لذا این عمل خداپسندانه و نوعدوستانه هر ساله از سوی مردم و برخی از نهادهای مسوول در این زمینه انجام می شود.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی استان البرز بارندگی‌های اخیر و خشکی مراتع، شرایط را برای آتش سوزی مراتع تشدید کرده است که باعث شده نقاط حادثه خیز حریق در مراتع البرز به طور جدی شناسایی شود.
رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج از تجهیز ۱۵۰۰ دستگاه تاکسی در کرج به سامانه پرداخت الکترونیک خبر داد و گفت: در آینده شاهد حذف پول نقد از گردونه تعاملی راننده و مسافر خواهیم بود.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام گفت: کارآفرینی واژه ای است که اگر چه سابقه طولانی در دنیا دارد اما در کشور ما تا رسیدن به جایگاه واقعی خود فاصله بسیاری دارد این در حالی است که در سیاست­ های کلی اقتصاد مقاومتی، ابلاغی مقام معظم رهبری، نیاز به کارآفرینی و نوآوری بیان و به آن پرداخته شده است.
گزارش پرسون از یک چالش محیط زیستی تکراری در شهرک صنعتی روی زنجان:

آلودگی نگران کننده انتقال مواد زاید/ مستندات حاکی از تخلیه پسماند در جاده هستند

پسماند به مجموعه مواد ناشی از فعالیت‌های انسان و حیوان که معمولاً جامد بوده و به صورت ناخواسته و یا غیر قابل استفاده دور ریخته می‌شود اطلاق می‌شود. این تعریف به صورت کلی در برگیرنده همه منابع، انواع طبقه بندی‌ها، ترکیب و خصوصیات مواد زاید بوده که به سه دسته کلی زباله‌های شهری، زباله‌های صنعتی و زباله‌های خطرناک تقسیم می‌شوند.
شیوع اپیدمی کرونا، آسیب های بسیاری را به اقشار مختلف مردم وارد کرد، از جمله قشری که در این میان آسیب جدی از لحاظ اقتصادی دیدند اصناف و کسبه هستند که برای کنترل ترددها و کاهش رفت و آمد مردم به مراکز خرید با تعطیلی از سوی ستاد کرونا مواجه شده اند، تعطیلی مداوم اصناف در گروه های شغلی مختلف موجی از نارضایتی را بین این قشر ایجاد کرده است. تعطیلی که ضمن رکود درآمد، آنها را با مشکلات دیگری همچون از بین رفتن سرمایه در گردش و از دست دادن مشتری نیز مواجه کرده است، از این رو انتظار می رود مسئولان ذیربط با برنامه ریزی مدبرانه ای نسبت به تعطیلی اصناف تصمیم گیری کنند.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس:

تصمیم اشتباه دولت پیک چهارم کرونا را رقم زد

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه پیک چهارم کرونا به دلیل تصمیم اشتباه دولت در آزاد کردن مسافرت‌های نوروزی ایجاد شد، گفت: مسیر مهندسی شده درستی در مقابله با بیماری کرونا نداریم.
طبق رتبه‌بندی آخرین وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان‌های کشور در بازه زمانی 18 الی 25 فروردین‌ماه که توسط دبیر قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا اعلام شد میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور در بازه مذکور 58 درصد بوده است و گیلان با آمار 33 الی 58 پایین تر از میانگین کشوری قرار دارد.
محمد کریمیان گفت: متاسفانه در شبانه رو گذشته در استان ایلام، 3 مورد فوتی بر اثر بیماری کرونا نیز ثبت شده است. همچنین بر اساس تست های قطعی گرفته شده در استان، 284 مورد جدید ابتلا به بیماری کرونا به ثبت رسید.